Tuesday, April 2, 2013

Tarom vs. Blue Air

Serviciu de calitate (Tarom) vs. Bataie de joc (Blue Air)

Diferenta de pret semnificativa

Bine v-am regasit, dragi cititori. Nu stiam cu ce postare sa revin pe blog, avand mai multe subiecte. Vroiam sa va scriu despre un ipocrit ce se crede irlandez, dar e doar un roman laudaros, insa ma gandeam ca nu merita atata atentie. In schimb am o veste buna in special pentru cei care calatoresc intre Romania si Irlanda cu avionul si voi scrie despre asta.

 De cand am postat articolele "Blue Air - Cea mai de cacat companie aeriana" si "Blue Air - Aceiasi companie de cacat" am tot primit comentarii si pareri care descriu in continuare mizeriile practicate de aceasta companie care musteste de nesimtire si indiferenta la adresa clientilor. Pe langa acest aspect negativ, s-a mai adaugat si ridicarea preturilor la un nivel inacceptabil pe ruta Romania - Irlanda de cand Aer Lingus a renuntat la zborurile catre si dinspre Bucuresti. Ei bine incepand cu Aprilie, pe ruta Bucuresti - Dublin exista o alternativa la aceasta umilinta numita Blue Air si anume : Tarom! Nici mie nu mi-a venit sa cred, insa compania noastra nationala va avea zboruri de 3 ori pe saptamana intre cele doua capitale, aproximativ la aceleasi ore ca si Blue Air. Diferentele sunt 2 si ambele in avantajul Tarom.

 1. Dupa cum se vede in imaginea atasata, facand un calcul pentru un zbor dus-intors pentru 2 adulti si 1 copil sub 2 ani, exact in aceiasi perioada de zbor, Tarom ofera preturi mai mici decat Blue Air. Sa nu uitam totusi ca Blue Air taxeaza pe fiecare cu 10 Euro/persoana/segment de zbor doar pentru plata cu cardul. Deci la un zbor dus-intors pentru un cuplu, 40 de Euro inseamna doar taxa pentru plata cu card.
 2. Cea de-a doua diferenta si cea mai importanta este serviciul oferit. Recunosc ca am zburat cu Tarom doar o singura data, insa nu am mai intalnit acea calitate a serviciului la nici o alta companie aeriana. Zborul a fost foarte lin, personalul companiei este foarte sociabil si profesionist, iar curatenia in aeronave este exemplara.

   Asadar ramane doar intrebarea care nici nu-si are rostul: Zbor cu Blue Air, care te goleste de bani, isi lasa pasagerii prin aeroport, sunt intruchiparea nesimtirii in domeniu si nu da doi bani pe clienti, sau zbor cu Tarom, care sunt mai ieftini, ofera un serviciu de calitate si te duc la destinatie fara sa iti caute nod in papura pentru care sa trebuiasca sa platesti in plus? Nu pot decat sa ma bucur pentru aceasta lovitura primita de asa zisa companie "low cost" care se vedea cu monopolul in buzunar pe un segment de zbor si s-a gandit ca pot sa faca ce vor. Asadar, zbor placut, cu o companie adevarata!

P.S. - Un zvon spune ca in pretul de la Tarom e inclus si un bagaj de cala. As aprecia eventuale comentarii care sa ne lamureasca acest aspect! Multumesc!

S-ar putea sa va intereseze si:  Blue Air - Cea mai de cacat companie aeriana
                                                      Blue Air - Aceiasi    companie de cacat
                        Idei de vacanta:    Romanticul oras Fussen
                                                 

20 comments:

  1. Intotdeauna la TAROM este inclus in pret si un bagaj de cala. Doar este companie de linie, nu low-cost unde trebuie sa platesti separat pentru orice serviciu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna Carmen. Multumesc mult pentru lamuriri. E bine de stiut acest lucru si evident este un alt pas saltat in fata celor de la Blue Air. Deja cred ca nici nu se mai pune problema de concurenta pe acest segment de zbor. Multumesc pentru comentariu!

      Delete
  2. Buna ziua,

    la clasa economic, la TAROM aveti incluse in pretul biletului un bagaj de mana de 10kg si un bagaj de cala de 23kg.

    Va multumim pentru interes si va asteptam cu drag pe zborurile noastre!

    Cu stima,
    Echipa TAROM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna ziua!

      Multumim mult pentru aceste lamuriri care sunt mai mult decat esentiale si multumim mult pentru ca oferiti (in principal) celor plecati departe de casa, o alternativa decenta la un serviciu mizerabil deja existent. Dupa cum spuneam si doamnei de mai sus, includerea bagajului de cala in pretul oferit este un alt avantaj major in fata celor care nici nu ii mai putem numi concurenti. Inca odata multumesc pentru informatii.

      Cu stima,
      Marius

      Delete
  3. Da, biletele TAROM includ un bagaj de cala gratuit. Al doilea bagaj costa EUR 50.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc si dumneavoastra pentru raspuns. Cred ca un bagaj de cala si un bagaj de mana sunt mai mult decat suficiente pentru cineva care circula cu avionul. Cel putin eu cand merg acasa, daca am bagaje multe, le trimit cu o companie care transporta colete intre Romania si Irlanda, pentru ca ies cam la acelasi pret si ma scuteste pe mine de caratul mai multor bagaje la aeroport si inapoi. Multumesc inca odata pentru comentariu!

      Delete
  4. Am zburat cu Tarom, dar nu in Irlanda. In orice caz bagajul de cala era inclus in pret (sa nu depaseasca 20 kg). Asta este regula la toate companiile aeriene normale (adica nu low cost), din cate stiu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ametist multumesc pentru raspuns. Am aflat ca bagajul de cala este inclus in pret, iar dupa spusele celor de la Tarom, bagajul de cala poate sa cantareasca pana la 23 de kg, ceea ce e bine, avand in vedere ca e permis si un bagaj de mana de 10 kg. Abia astept primul zbor cu ei pe aceasta ruta! Multumesc inca odata pentru comentariu.

      Delete
    2. Cu mare placere :) Ma bucur sa aflu ca au crescut limita la 23 de kg, ca uneori mai am probleme :)

      Delete
    3. Regula s-a schimbat pentru unele linii directe. De exemplu, din 14 mai 2013, KLM a introdus o noua taxa pentru bagajele de cala (valabila doar pentru zborurile europene). Bagajul de mana este inclus in pretul biletului.

      Si totusi daca doriti sa zburati cu KLM si aveti un bagaj de cala, faceti check-in online. Va fii mult mai ieftin decat de pe aeroport (15 Euro vs 30 Euro pentru un singur zbor).


      Sper ca TAROMUL sa nu urmeze acest exemplu.

      Delete
  5. Dl Tarom de ce nu ati aparut inca din decembrie cand am fsot nevoita sa imi iau bilet la blueair? :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cristina, e o vorba care spune ca e "mai bine mai tarziu decat niciodata". Gandeste-te ca acum, dupa ce fiecare a gustat o "portie" din Blue Air, Tarom o sa castige cu siguranta pasagerii de pe ruta Bucuresti - Dublin, cu conditia sa nu faca si ei ca si concurenta si sa mareasca pretul biletelor. Eu ma bucur ca totusi exista concurenta... Multumesc pentru comentariu!

      Delete
  6. Marius, eu tie ti-am zis tura trecuta cand ne-am intalnit ca prefer de o mie de ori sa zbor cu Tarom, din varii motive:
    - au inclus bagajul de cala, iar daca ti-l pierd sau ti-l strica iti platesc contravaloarea (mie mi-au rupt manerul de la troller, le-am cerut 50e si mi-au dat contravaloarea in lei).
    - au inclusa o gustare si bautura, apa, suc, vin, bere ce vrei. La Blue Air trebuie sa platesti si pentru un pahar de apa.
    - persoanele care-s puse la ghiseu sunt f bine educate si tin cont de dorinta pasagerului. De exemplu cand ne=am intors din Romania eu si sotul am luat avionul impreuna din Bucuresti, eu fiind singura cu plecare din Iasi. La ghiseu am rugat-o pe domnisoara sa rezerve locul de langa mine pentru sotul meu si a facut-o. La Blue Air in schimb e alta poveste, cand a plecat tata spre Romania m-am dus cu el la aeroport si l-am rugat pe tipu de acolo sa ii dea loc la geam, fiind vreme frumoasa ca sa vada si el lumea de sus. Mi-au raspuns pe un ton impertinent ca rezervarea la geam se face on-line si ca trebuie sa platesc 3 euro pentru asta. I-am zis ca atunci cand am luat biletul on-line am bifat ca vreau la geam si ma intreaba daca am mailul la mine. In plus, a trebuit sa platesc 10 euro in plus pentru bilet, ceea ce nu scrie nimic despre asta pe site.
    Cu alte cuvinte, Blue Air e o companie jalnica si sa-i fereasca Dumnezeu sa se mai intample o data sa le fiu pasagera. :))
    Cu Tarom, desi e un pic mai scump fata de alte companii, o sa zbor mereu cu placere.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alina, pana acum Tarom nu avea zboruri de la Dublin, Blue Air detinand monopolul dupa ce Aer Lingus a renuntat la ruta. In plus o stiu si eu si zecile de comentarii de la postarile cu Blue Air o confirma ca la firma aceea lucra tot necioplitul si toate "insuficient alfabetizatele" care nu dau doi bani pe cei care platesc bilet. Ei se numesc firma "low cost", insa au preturi mai mari decat companiile "de linie". Dupa cum spuneam mai sus, eu sper ca nu se vor mari preturile la Tarom cand vor vedea ca incepe sa mearga treaba. Alina, te astept sa experimentezi Ryanair cu un zbor de la voi la Dublin :D Multumesc de comentariu.

      Delete
    2. Cam dificil de acum, dar incercam, nu zicem nu :)

      Delete
    3. Pai pana la 7 luni ai voie sa calatoresti nestincherita, deci este timp. Nu uita, de la Hahn e cel mai ieftin :P

      Delete
  7. Doamne, am avut o experienta asa de urata cu Blueair cand m-am intors de nu vreau sa mai aud de ei.....si nici sa o povestesc...sper sa nu mai ajung sa am de-a face cu personae asa arogante ca la firma blueair....nu au nici un drept ca un simplu angajat d ela blueair sa vorbeasca pe un ton ca si cum ar fi fost cine stie ce....incerc sa evit cuvintele urate....asa se rastea la noi de a facut-o pe fiica-mea sa planga....niste ......atat scriu.ma opresc aici.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Cristina,

      Daca ai lecturat postarile despre Blue Air, dar mai ales comentariile, ai observa ca aceasta este practica uzuala la acea companie de doi bani. Tocmai de aceea eu ma bucur nespus ca Tarom a introdus aceasta ruta si mai ales ca este mai ieftina decat Blue Air. In curand voi avea primul zbor cu Taromul catre Dublin si promit sa revin sa "spun povestea". Un lucru e cert - sunt minime sansele sa trec prin ce am trecut cu Blue Air. Multumesc pentru comentariu!

      Delete
  8. Am ajuns sa citesc pe acest blog despre Blueair din intimplare.Cautam pe Google modaliatea de a face o reclamatie in legatura cu un zbor al acestei companii pe ruta Bucuresti-Dublin din data de 30 iunie 2013 care de fapt s-a efectuat in 1 iulie 2013.Motivul? plecare cu intirziere de la Bucuresti. Si asta nu a fost suficient, caci la urcarea in avion s-a produs neprevazutul. Doamnele/domnisoarele lucratoare pe mosia Blueair s-au dezlantuit. Comportament de "fitze" ca si cum ele au inventat aceasta meserie si Tatucul Blueair le tine in viata... oribil. In peste 10 de ani de cind zbor cu avionul nu am experimentat o asemenea umilinta pe banii mei. Una rupea bilete (nimeni nu a mentionat la check-in ca avem locuri) si intre timp te trimitea sa iti masori bagajul la un din colegele ei, alta cu un cintar de mina care trebuia resetat din cind in cind trebuia sa iti verifice cite kg are geanta, lucru care fusese facut odata cu check in-unul.Aceste doua doamne/domnisoare care au reusit sa ma faca sa explodez isi afisau aroganta si lipsa de bun simt cu o nonsalanta de nedescris. Dupa un mic spectacol, la finalul caruia am reusit sa introduc geanta de mina in suportul companiei (caci asta era problema uneia dintre ele - geanta era ok ca dimensiuni doar ca rotile erau in afara si in aceasta parte era un pic mai mare). Ar mai fi multe de spus dar e deja suficient... in orice caz, urit din partea lor, poate ar trebui sa-si mai "recicleze" personalul ales pe niste criterii deosebite in unele cazuri.
    PS prin acest comentariu nu doresc sa jignesc pe nimeni, caci s-a vazut ca printre ei sunt si oameni care stiu sa vorbeasca cu clientii si sa poarte asa cum le cere conduita profesionala. Dar poate in stilul romanesc se mai fac si angajari pe pile/relatii sau cine stie pe ce alte criterii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din pacate tot mai multi oameni au de a face cu persoane care se comporta total neadecvat pentru acest tip de munca. Blue Air este cunoscuta pentru lipsa de interes sau preocupare fata de clienti, oferind un serviciu execrabil la preturi coplesitoare (in ultimul timp). eu ma bucur ca Tarom a venit sa faca putina concurenta si in curand voi posta despre experienta pe care am avut-o eu aseara cu Tarom. Multumesc mult pentru comentariu.

      Delete