Saturday, June 19, 2010

Noua generatie noua

Cascam si eu gura azi, ca orice amator de fotbal, la campionatul mondial din Africa de Sud. Urmaresc meciul la postul Irlandez, pentru ca nu vreau sa aud constant de Becali, Steaua, Campionatul intern, minciuni de la federatie sau alte mizerii cu care se "umple" emisia la posturile romanesti. Si dupa cum va ziceam, dragii mosului, imi apare pe messenger, datorita traditionalului "copy+paste" un link de blog. Mi-a atras atentia cuvantul "minoriada" si ma gandeam ca are ceva de a face cu faimoasa hora incinsa la indemnul celui dintai comunist al tarii.

Nimic senzational pana aici si pana se deschid si eu pagina si sa incep sa citesc. Eu, de felul meu, ma consideram pana acum vreo 2 ore, un om de generatie noua, in pas cu moda si la curent cu tehnologia(in limite rezonabile). Am inceput sa ma obisnuiesc cu semi-analfabetii din ziua de azi, dar ziua de azi mi-a adus ceva nou. Am descoperit ca deja sunt cam "trecut" si ca noua generatie e mai noua decat mine si poate decat multi dintre cei care imi citesc scrierile. Ideea prezentata in acel articol, a fost in mare aceiasi cu ideea mea despre mineriada personala a lui Ilici si am fost de acord cu ideea, ma repet!

Ce m-a socat a fost limbajul folosit, care pe mine m-a ametit si m-a surprins in acelasi timp. Ca sa vedeti despre ce e vorba si sa puteti sa citit in continuare in cunostinta de cauza, dati click AICI. Dupa ce cititi si va dezmeticiti, va rog sa-mi spuneti si mie aici, daca sunt chiar asa de invechit deja incat sa nu inteleg multe expresii de acolo. E vreun limbaj codificat? Romana nu e SIGUR, ca in toate cartile de gramatica eu n-am dat peste asa ceva.

In fine, ideea era alta: dupa cum spuneam, sunt de acord cu ideea generala a celor scrise acolo, dar nu sunt de acord cu atacul la adresa unor parinti, cum ca l-au votat pe Iliescu. Ori persoana care a scris acolo e prea tanara, ori prea naiva. Daca ar cunoaste putina istorie sau ar cerceta putin cum au stat lucrurile, ar observa ca Ilici a fost votat in masa "in provincie", acolo unde principala sursa de informare era televiziunea. Adica, oamenii aflau doar ce vroia Iliescu sa se afle, pentru ca a manipulat la greu presa din acea vreme, fie ea scrisa sau filmata.

Asa ca ma bucur ca sunt poate putin mai nefamiliarizat cu acet vocabular stiintifico-prostesc folosit acolo pe blog, dar macar am un gram de minte sa gandesc inainte sa ii bag in buda pe majoritatea locuitorilor tarii, pentru ca nu sunt toti la fel, dupa cum in repetate randuri am scris. Oricum, dupa principiul musca la cacat trage, observ ca acelasi efect il are si acel blog, sau cel putin asa am dedus eu din calitatea comentariilor.Chiar si asa, decat sa am peste 100 de comentarii ca alea, mai bine 2-3 comentarii de la oameni care si gandesc.

Oricum, pana una-alta, recunosc ca si eu o sa beau 2 beri cand a crepa Iliescu: una de fericire ca "s-o dus" si alta de suparare ca nu o apucat justitia sa-l arunce unde-i locul - intr-o carcera unde sa moara asa cum merita.Numai bine!

No comments:

Post a Comment