Sunday, July 3, 2011

Blue Air - sau aceeasi companie de cacat


Bine v-am regasit dragi cititori! Va multumesc pentru revenirea pe acest blog si mai ales pentru fiecare comentariu lasat. In urma cu ceva timp, am promis unui cititor ca voi posta inca un material despre Blue Air, in care voi include segmente din comentariile lasate de oameni, ceea ce se va intampla azi. Poza am pastrat-o, pentru ca nu exista o poza care sa reprezinte realitatea mai bine decat aceasta!

Soarta a facut ca a intervenit o urgenta medicala si am fost nevoit sa merg pana in Romania pentru cateva tratamente si interventii la un pret considerabil mai redus decat aici in Irlanda. Am calatorit pe ruta Dublin-Pisa-Cluj si Cluj-Dublin direct cu 3 companii aeriene: Ryanair, Wizz Air si Blue Air. Pe ruta Dublin-Pisa am zburat cu Ryanair, o companie cu care am zburat deja de zeci de ori. Totul a decurs normal, echipaj prietenos, zbor la timp, aterizare mai devreme, curatenie, nimic de reprosat. De la Pisa la Cluj am zburat cu Wizz Air, care avea echipaj cel putin partial romanesc, asa ca si comportamentul a fost pe masura - incercand sa-mi pun geanta sus, o domnisorica din echipaj aproape ca m-a imburdat, asa a intrat in mine, fara ca macar sa-si ceara scuze, ci doar s-a uitat la mine incruntat de parca eu n-am fost atent. Dupa ce m-am asezat, a venit o fata din echipaj sa ma intrebe daca sunt singur si daca vreau sa stau in dreptul iesirii de urgenta, sa le ajut in caz de nevoie. Am acceptat, am mers pe scaunul din dreptul iesirii, mi-a fost facut "instructajul", dupa care mi-a fost subliniat pe un ton vehement ca data viitoare daca vreau sa stau acolo o sa trebuiasca sa platesc in plus. No comment! Fetele din echipaj se plimbau pe culoar de parca erau la prezentari de moda, avand o atitudine ignoranta sau cel mai bine spus - fiind cu nasul pe sus, precum orice pitipoanca fitoasa care-si pierde vremea prin centrele comerciale. In fine, am adormit rapid si am ignorat comportamentul tipic mioritic. Despre cum a fost in tara nici nu are rost sa mai scriu pentru ca sunt destule postari referitoare la acest aspect si as ajunge doar sa ma repet. In plus, vreau sa ofer mai multa informatie utila pe acest blog, dupa aceasta postare, cu eventuale abateri din cand in cand.

Sa va povestesc despre calatoria de intoarcere de la Cluj la Dublin, cu Blue Air. Din fericire pentru mine, acum nu s-a mai schimbat data calatoriei, insa am aflat cu stupoare in aeroport ca zborul era planuit sa plece cu vreo 4 ore mai devreme, adica in loc sa plece la 00:10 minute cum era pe rezervare, ei au vrut sa plece pe la vreo 21:00. Am aflat asta de la cei 5 pasageri care erau in aeroport cand a vrut Blue Air sa plece mai devreme. Pana la urma s-au razgandit cumva si au asteptat si ceilalti pasageri. I-au asteptat asa de mult, ca am plecat de la aeroport cu aproape o ora de intarziere. Nici pomeneala sa-si ceara cineva scuze pentru aceasta intarziere, insa am auzit unele lucruri care mi-au reconfirmat ca Blue Air a ramas tot o companie de cacat care face exact cum ii tuna, indiferent de serviciile platite de clienti. Asa se face ca o doamna a urcat in avion cu un copil in brate si s-a oprit la vreo 2 randuri in fata mea, spunand persoanelor care sedeau acolo ca ea a cumparat acele locuri cand a facut rezervarea. Imediat a aparut o tipa din echipaj si i-a spus doamnei, foarte senina ca locurile nu mai sunt valabile. Probabil doamna era deja la capatul puterilor, dupa intarzieri si alte alea, asa ca dupa o secunda de nedumerire, s-a dus sa-si gaseasca locuri, chiar daca ea a platit un ban in plus pentru a-si alege acele locuri. Echipajul a fost aproape paralel cu notiunea de profesionalism intr-ale aviatiei civile si/sau serviciului cu clientii. Am zis "aproape", deoarece era o doamna la vreo 35 de ani http://www.blogger.com/img/blank.gifcare parea ca nu se potriveste in "decor", fiind singura care se comporta ca o adevarata insotitoare de bord(dupa cum am http://www.blogger.com/img/blank.gifvazut eu la companiile straine), restul fiind adevarate pitipoance pline de besini(sa ma scuzati, dar asta e cuvantul cel mai potrivit). Una dintre ele, ce-mi semana izbitor cu EBA(atat la infatisare cat si la comportament), se plimba pe culoar, cu mainile pe la spate si nasul pe sus, de parca era in fata unor gunoaie. Ii lipsea svastica de pe umar - ca sa intelegeti imaginea. Oricum, e clar ca va mai trece multa apa pe Somes, Dunare, Iza, Tisa, Mures si unde mai vreti voi, pana ce Blue Air va putea oferi un serviciu de calitate celor care platesc un bilet.

Si pentru ca nu sunt singurul care se loveste de astfel de neplaceri, va prezint mai jos pareri ale cititorilor care au lasat comentarii la postarea anterioara.
Alina imi spunea intr-un comentariu: "Prima data cand am zburat cu avionu, bineinteles Blueair, era deja ora de decolare a avionului si noi inca nu facusem check-in-u la bagajele de mana. (bine ca ne-au asteptat, ca nu era sa lase jumatate din pasageri pe aeroport), si ni s-au umblat si in bagaje. A doua oara. dupa ce nu dormisem multe ore, a avut intarziere de vreo 2 ore. La intoarcere, bineinteles: umblat in bagaje...lipsa lucruri. Alta faza: orice companie de zbor are o clauza: in caz de deces a unei rude de gradu 1, ti se returneaza banii inapoi. A trecut mai bine de 1 an si prietenul meu nu si-a primit banii..." Auzisem si eu din mai multe locuri ca Blue Air are o tragere de "inima" (nu au asa ceva) cand vine vorba de returnat bani, asa ca nu m-a mirat cele spuse mai sus.
Sere spunea: "Pe mine ma intriga cum isi permite o angajata sa te faca nesimtit si in toate felurile?" - Dupa ce m-au contactat cei de la Blue Air(au lasat comentariu la articolul in cauza), le-am dat detalii referitoare la nesimtita din aeroport, dar nu am primit nici un raspuns. Cine stie care-i faza. Nu degeaba umbla vorba in popor - Ce face o femeie cu "dosul" nu fac zece barbati cu capul!
Justy a spus: "Pe mine ma mira ca nu ai auzit nimic de rau de BlueAir...eu personal nu cunosc pe nimeni cu vorbe de bine despre ei:/". Dupa cum i-am raspuns, era primul meu zbor cu ei si nu ma gandeam ca asa ceva e posibil.
O situatie mult mai nasoala a fost in cazul lui Daniel, care a scris: "Am dorit sa fac o rezervare online pentru 2 adulti si doi minori. Desi s-a introdus exact numarul de persoane adulte si copii dupa cateva minute timpul a experiat si... surpriza... rezervarea s-a realizat (in sensul ca banutzii i-au luat de pe card) pentru doi adulti si 1 copil. Incercand sa fac rezervarea pentru al doilea al nostru copil.... inca o surpriza... sistemul nu permite efectuarea unei rezervari pentru un minor. Evident, din dorinta de a merge impreuna am efectuat inca o rezervare pe numele mamei in speranta ca vor indrepta aceasta problema in urma unei sesizari. A trecut aproape o luna din data de 08.10.2010 si nu au dat niciun raspuns. Mai mult, personalul de la call center este nesimtit si raspunde in doi peri . Probabil nu le-au achitat factura...
Azi, 4 noimebrie, am aflat cu stupoare ca singura varianta de rezolvare a situatiei (de parca ar fi fost vina mea) este sa platesc din nou biletul....ca sa nu mai vorbim ca s-ar putea sa am „norocul” sa nu mai gasesc bilete. Daca ratez acest concediu, imi promit ca stau o saptamana pe net si umplu Internetul de post-uri pe aceasta tema. In concluzie, o companie jalnica. " Am avut si eu probleme cu rezervarea online, insa am reusit sa-i dau de capat pana la urma. Se pare ca altii nu sunt chiar asa de norocosi... Ma intreb ce s-a rezolvat pana la urma.
Am avut si un comentariu de la un presupus pilot al companiei, insa nu pot sa confirm sau infirm cele spuse de persoana respectiva, asa ca ramane la decizia fiecaruia sa creada sau sa ignore comentariul: "sunt un pilot din cadrul blue-air si prieteneste va sfatuiesc sa evitati aceasta companie!nu o judecati pe fata de la check-in...intrebati-o de cand nu si-a mai primit salariul!Noi pilotii nu ne-am mai primit salariul de 2 luni ,va imaginati cat de liunistiti sunt oamenii.totul este o bataie de joc incepand de la conducere pana la ultimul angajat!totul se face la misto...conform zicalei ei se fac ca ne platesc noi ne facem ca muncim! ptsiguranta dumneavoastra si a celor dragi,evitati blue-air!"
Pe 18 Februarie, un comentator anonim a spus: "Si eu am pati-o cu Blue Air. Trebuia sa plecam la Paris pe 1.12.2010. Am asteptat 9 ore in aeroport pana sa ne anunte ca s-a anulat zborul. Pe data de 2.12.2010 am facut o cerere scrisa prin care imi ceream banii inapoi. Am primit mail de la ei ca au luat la cunostinta si voi fi contactata "in cel mai scurt timp posibil". Nici pana acum nu am fost sunata. Nu ma las si ii sunt cam la 2 saptamani, dar primesc acelasi raspuns " veti fi contactata in cel mai scurt timp posibil". Cel mai tare ma deranjeaza ca nu imi zic o data exacta cand imi vor da banii. Peste o luna, peste 5 dar sa zica ceva, sa-si asume o responsabilitate!" Asta e exact cum spuneam mai sus - nu prea au dare de mana la returnat banii cei de la Blue Air, insa stiu sa stranga cu usa si sa beleasca toti banii de pe un client mai nestiutor care are nevoie sa plece cu avionul.
Pe 22 Martie, un alt comentariu anonim spunea: "Stau de ceva timp pe internet cautatand cazuri problematice Blue Air care sa se fi rezolvat, insa nu am gasit nici unul macar, doar nemultumiri. Mi-e greu sa-mi imaginez,desi sunt pusa in fata faptului implinit ,ca aceasta companie nu stie ce este profesionalismul sau pur si simplu respectul pentru client.Sa va povestesc povestea mea : am cumparat 6 bilete pe ruta Bucuresti-Londra in data de 1 dec 2010 pentru 6 mebrii ai familiei mele numai ca zborul s-a anulat.Imediat dupa ce a fost anuntat acest lucru, am sunat la serviciu clienti pentru a face o cerere de rambursare a banilor si am primit un numar de inregistare.De atunci si pana acum,deci un interval de aproape 4 luni implinite nu am rezolvat nimic in acest sens, desi am facut reclamatii atat telefonice cat si pe site de nu le-am mai tinut numarul. Este inacceptabil sa astepti 4 luni de zile ca sa-ti primesti banii tai inapoi,asta ca sa nu mai pun la socoteala orele, cca 12, petrecute in minunatia ed aeroport Baneasa cu 2 copii.Oare chemarea in judecata a ramas ultima solutie? Nimeni nu se sesizeaza?" Tin sa mentionez ca si in cazul meu, rezolvarea biletelor anulate a venit dupa o campanie agresiva pe care am purtat-o impotriva Blue Air pe toate site-urile posibile, inclusiv pe pagina lor de Facebook. In rest, la telefon daca apelati, va veti lovi de o indiferenta totala.
Si in final, un alt comentariu anonim de acum 3 zile spune: "Buna! Si eu am patit-o cu Blue Air, week-end-ul trecut, cand am calatorit catre Roma. Am cumparat biletele on-line, platind 1 bagaj de cala dus si unul intors, in total 32 euro, desi cu un rand mai sus mi se spunea ca este 15 euro/bagaj/segment (jaf la drumul mare). Eu mi-am printat tot booking-ul, cu pretul total platit si cu taxele mentionate, iar bagajul de cala era ascuns sub titulatura de "servicii speciale". Toate bune si frumoase, ajung la aeroport la 7.30 a.m., incerc sa las bagajul dar mi se spune ca avem intarziere (de la 9.30 la 11.00) si ca nu se iau bagajele. O ora mai tarziu am surpriza, dupa ce pun bagajul de cala pe banda, sa mi se spuna ca nu am platit bagajul. Fac crize de nervi, scot documentele, le arat taxele, ma trimit la biroul lor din aeroport, aceeasi atitudine (nesimtire, ignoranta, batatie de joc), ca in final sa-mi spuna: ce sa-ti fac eu cucoana daca nu ai platit bagajele? Mentionez ca e prima data cand zbor cu low-cost. Cand le intreb ce inseamna servicii speciale imi spun ca sunt taxele de aeroport si de securitate desi acestea, conform site-ului, sunt incluse in "taxe si TVA". Deci, fortata de imprejurari, a trebuit sa platesc inca o data (acum 30 euro/bagaj/segment), cu gandul ca depun reclamatie si rezolv problema. Avionul a plecat la 12.30 in loc de 9.30, am innebunit in acel aeroport printre papornite, tigani, mirosuri greu de indurat. Mai eram si cu fiica-mea (16 ani) care era oripilata de tot ce vedea. In avion, surpriza: calatoream cu band-ul lui Horia Brenciu care avea un concert pe langa Roma. Calatoria a fost de cosmar, cu trupa lui (jumatate de avion) urland ca niste animale, la un megafon, facand glume proaste toata calatoria, tipand unii la altii din fata pana in spatele avionului. Nu ne-a intrebat nimeni daca suntem deranjati de acea manifestare!!! La intoarcere am platit bagaj de cala din nou ptr ca i-au invatat si pe cei de la check-in-ul de afara sa nu recunoasca anumite servicii. Prima zi dupa ce m-am intors m-am infiintat la birourile din Piata Victoriei, ptr. reclamatie, dar portarul m-a informat ca reclamatiile se rezolva in aeroport!!! Cand am auzit ca trebuie sa ma intorc la fufele de acolo cu care ma certasem, mi-am zis ca nu voi rezolva nimic! Am fost, totusi, sa incerc dar deziluzie totala. Acum, in serviciile speciale mi-au introdus taxa de loc si taxa de rezervare on-line, desi acestea nu au nicio legatura cu aceste servicii, taxa de rezervare se adauga la final, cand platesti. Deci, la OPC, daca se vor misca cumva! Apoi, in instanta. Atentie: site-ul lor se modifica de la o zi la alta, in asa fel incat sa nu-i poata prinde nimeni. Mai adauga o taxa, mai scot alta, reformuleaza, etc."

Concluzia o trage fiecare, insa un lucru e cert - tot timpul e nevoie de atentie sporita cand vine vorba de Blue Air, indiferent ca faceti o rezervare, zburati sau planuiti sa zburati cu ei. Sper din suflet sa aflu intr-o zi, cu ajutorul vostru, cei care popositi pe blog, ca s-au mai rezolvat din sesizari, ca lucrurile merg spre mai bine. Eu tot sper... Va doresc tuturor o zi superba in continuare si va astept in curand cu postari informative cu privire la locurile pe care le-am vizitat. Bafta!

S-ar putea sa va intereseze si:   Blue Air - Sau cea mai de cacat companie aeriana
                                                     Tarom vs. Blue Air
                        Idei de vacanta:   Romanticul oras Fussen

27 comments:

  1. Degeaba... cat timp pe pasaportul nostru pune ''ROMANIA'' vom fi tratati ca atare. Am facut zboruri interne in Spania si cum 99% dintre pasageri erau Spanioli si ceva Euro Occidentali, tratamentul era pe masura.
    Sincer nu am luat niciodata vreun zbor cu Blue Air, dar dupa tot ce citesc aici, nu cred ca o sa il iau vreodata.

    ReplyDelete
  2. multumesc de postare . Chiar voiam sa imi iau copii si sa plec intr-o vacanta . N-o voi face cu Blue Air .
    Ce sfaturi va dau ...
    1. nu va lasati pagubasi . folositi toate caile de atac in crestere . reclamatie companie , reclamatie OPC , reclamatie Min Transporturilor , plangere penala companie/persoana pt furt , foloase necuvenite etc... un avocat stie sa va zica
    2. luati hartii de peste tot . asta e tara . pastrati originalel .printati rezervarile , faceti copii dupa documente , luati nr de inregistrare dupa reclamatii . nu plecati pana nu va da numar
    3. infiintati o asociatie / site / grup dupa modelul OG 50 cu bancile...puneti bani si platiti un avocat bun care sa va reprezinte

    Mult succes

    ReplyDelete
  3. Multumim mult pentru sugestii "mogul" si sa speram ca tot mai multi vor ajunge sa citeasca aceste randuri.

    ReplyDelete
  4. Am sa iti spun si eu povestea unui prieten ce a trebuit sa zboare pe ruta Bucuresti - Larnaca (cu BlueAir). Experienta lui a fost una putin spus neplacuta in care autoritatile romane din Baneasa impreuna cu personalul Blue Air i-au facut ziua "memorabila".

    Ajunge omuletul la aeroport si se prezinta la check in. Isi facuse el check-in-ul on-line acasa, dar trebuia verificat. Sta la o coada si dupa ce e tratat cu indiferenta de o duduie plictisita (sa nu zic mai urat), este lasat sa plece.

    Mai avea o ora si ceva pana la decolare asa ca merge spre urmatorul punct: trecerea vamii si verificarile necesare. Se stie ca in aeroGARA Baneasa poti sa stai mult si bine la tot felul de cozi, pt ca nimeni nu o sa sara sa te ajute si nici nu mai veni alt vames in plus ca lucrurile sa se miste mai repede.

    Asa ca sta omul nostru se aseaza la coada, si sta.... si sta.... si se tot uita la ceas. Mai erau deja doar 40 de min pana la decolare si el abia urma sa ajunga la "scanat". Ii vine randul, arata frumos actele, iar un vames foarte zelos incepe sa ii cotrobaiasca prin bagajul de mana.

    Eh, e drept ca nu prea e voie sa ai mancare cu noi, dar omul nostru uitase si isi pusese in geanta o pasca (prajitura moldoveneasca de Paste) facuta de mama sa, sa o duca la sotie in Cipru sa se bucure si ei din bunatatile de acasa. Credeti ca vamesul i-a aruncat-o? Sigur ca da! Insa nu inainte de a isi prezenta punctul de vedere prin afirmatii de genul "Pasca pe vremea asta? Pentru ce? Dar tu nu stii ca au trecut sarbatorile? La gunoi cu ea!"

    Trece si de etapa asta, vede ca mai are 30 de min si se gandeste ca poate fuma linistit o tigara. Merge la "boldul" din aeroport, cumpara o apa si sta cateva minute dupa care se gandeste sa afle pe ce poarta are zborul. Nu vede nimic pe monitoare (pt cei ce au fost in aeroportul ala infect poate stiti ca pe un TV este un film de HBO si pe altul "sosirile" - asta la terminalul "plecari", deci nu ai de unde afla pe unde trebuie sa iesi). Dezorientat, se adreseaza unui domn, imbracat in uniforma aeroportului pt. a afla unde trebuie sa astepte, dar raspunsul sau este "Ce ma intrebi pe mine? Am fata de birou de informatii?"

    Buuuuun.... mai departe... nervos deja se intoarce sa mai fumeze o tigara la "boldul" anterior, insa nenea de acolo il da repede afara pe motiv ca daca nu consuma, sa plece. Ii arata apa cumparata cu 5 minute mai devreme, insa nenea ca nu, acum sa consume altceva!

    Ora de decolare se apropia si el nu reusea sa afle nimic, se pune sa astepte ca doar vede oameni la coada... o sa il anunte si pe el cineva! Si intreaba in stanga si indreapta oamenii unde merg... si afla ca toti pleaca in Italia, dar ce cu cursa de Cipru?
    Nimeni de la paza nu stia nimic.... Dar intr-un final vede un individ ce statea la imbarcarea in bus pt. IT si il intreaba ce e cu cursa de Larnaca? Tipul incepe sa rada, se tot uita la el... il intreaba daca vorbeste serios... si ii spune ca avionul tocmai a decolat!

    Asta e, pierduse avionul, merge fuga la ghiseul Blue Air sa ii intrebe de ce nu l-au anuntat si pe el prin statie, ca doar si-a facut check-in-ul stiau ca se afla in aeroport, de ce nu a verificat lista de pasageri? Raspuns:
    - ne pare rau, doriti un zbor pt maine?
    - Pai ce sa fac acum? Da!
    - Bine, 180 de euro va fi
    - ?!?!

    ReplyDelete
  5. Din pacate stim si noi cum e in buda aia numita aerogara Baneasa. Stim la fel de bine de organizarea de talcioc pe care o au acolo si la fel de bine stim de lipsa bunului simt caracteristica angajatilor Blue Air. Isi permit pentru ca intr-o buda ca Romania, banul cumpara dreptatea, iar cei de la Blue Air stiu ca nu exista solutii(cica) pentru a rezolva problema. Ce nu stiu clientii - si Blue Air pe asta se bazeaza - e ca un zbor international cuprinde doua jurisdictii din 2 tari diferite. Eu i-am amenintat cu tribunalul aici in Irlanda, unde pilele lor nu ajuta la nimic si am inteles ca asa au rezolvat si altii. Prietenul tau ar trebui/trebuia sa ii ameninte cu tribunalul in Cipru, pentru ca sunt ferm convins ca legea e mai lege in Cipru decat in Romania. Din pacate, putini sunt cei care stiu si sunt prea satui de cacatul pe care il vad zilnic in Romania. Din pacate....

    ReplyDelete
  6. eu am zburat o singura data si atunci cu Tarom-ul, care au avut servicii ok, s-au purtat bine cu noi, avionul a plecat fara nici o intarziere.
    Dar dupa ce citesc aici, ma ingrozesc!!!!!!! nu voi merge niciodata cu blue-air, oricum au oferte naspa :)
    Haideti sa facem o petitie si poate asa se sesizeaza careva :)

    ReplyDelete
  7. Din pacate sunt putini cei care ar face ceva. Eu daca le-am tot aruncat sare in ochi, mi-au restrictionat accesul pe pagina lor de facebook :D Asta e un semn bun, din punctul meu de vedere :D

    ReplyDelete
  8. Referitor la WizzAir: locurile de la iesirile de urgenta sunt mult mai spatioase decat celelalte (ca la orice lowcost, dealtfel). De aceea se plateste pentru a sta acolo. Insa cum aproape nimeni nu plateste si ei sunt obligati sa aiba acolo un pasager vorbitor de engleza, de cele mai multe ori roaga pe cineva sa stea acolo, facandu-i astfel o favoare.
    Daca tipa care te-a rugat era aceeasi cu tipa care ti-a facut instructajul... probabil are o memorie jalnica!

    ReplyDelete
  9. Lucian - multumesc pentru comentariu. Exact domnisoara care m-a rugat sa ma mut la iesirea de urgenta mi-a si subliniat pe un ton deloc prietenos ca data viitoare va trebui sa platesc daca vreau sa stau acolo, de parca eu m-am cerut pe acel scaun. :D Vorba ta, o fi lasat-o memoria :P

    ReplyDelete
  10. Buna, am cititi articolul tau si am avut diverse discutii cu mai multe persoane care au fost nemultumiti de serviciile oferite de compania Blue Air. Consider ca daca ar exista unitate si hotarare s-ar putea face o scrisoare deschisa, prin presa chiar si sa se aduca la cunostinta celor din forul director ca lucrurile in companie put si poate in aces fel isi vor schimba atitutindea si poate si o parte din personal(Ei chiar daca stiu daca nu e nimeni sa ring a bell). Din punctul meu de vedere criticile si injuriile aduse nu ajuta cu nimic sa se schimbe ceva, trebuie actionat, trebuie sa ne spunem opiniile si sa le si facem a fi luate in seama. Este o companie low cost si de ce sa nu fim sinceri, uenori este mai avantajos sa ramai cu ceva banuti in cont;) Asa ca, actionati si mergeti mai departe cu nemultumirile la adresa companiei;) Stiti voi ca butuga mica rastoarna carul mare!

    ReplyDelete
  11. Simona, multumesc mult pentru comentariu. Din pacate am citit pe alte forumuri de grupuri care au incercat sa "loveasca" pe cale legala in Blue Air si nu au izbutit nimic, din cauza ca in Romania banul cumpara justitia(inclusiv OPC-ul). Voi face in curand un articol in Actualitatea IRL, daca esti in Irlanda, in care voi oferi cateva informatii si solutii prin care se pot obtine rezultate impotriva acestor profitori. Consiliul director stie foarte bine ce fel de angajati au, pentru ca imi vine greu sa cred ca-i selecteaza pe cei mai neciopliti oameni pentru acele meserii. Daca o sa citesti si comentariile de la articolul anterior referitor la Blue Air, o sa-ti dai seama ca nu se ajunge nicaieri, daca ai probleme cu ei. Mult noroc!

    ReplyDelete
  12. DRAGII MEI!!!!O DATÄ AM VRUT SI NOI SÄ ZBURÄM CU BLUE -AIR;IN DATA DE 7 august stuttgart-sibiu!!!DESI AM AUZIT CÄ ESTE O FIRMÄ DE CÄCAT TOTUSI AM RISCAT;SI AM PÄTIT!!!DECI LA AEROPORT CIND AM DAT PASAPOARTELE NE-AU COMUNICAT CÄ NUMAI SINT LOCURI IN AVION!DECI AVIONUL ARE 160 LOCURI SI SINT 169 PASAGERI;DECI 9 PERSOANE NU A AVUT LOC:DECI FÄRÄ REGRETE AVIONUL A PLECAT SI CEI 9 PERSOANE AU RÄMAS IN AEROPORT:O DOMNITÄ DE LA BLUE AIR PE NUME LAURA WOLF A SPUS CÄ INCEARCÄ SÄ REZOLVÄ PROBLEMA;A DISPÄRUT DUPÄ DOUÄ ORE DE ASTEPTARE ;AM ANUNTATI PRIN MICROFON CÄ PASAGERII DELA BLUE AIR ASTEPTÄ PE DOMNITA LAURA WOLF:CUMVA A APÄRUT PRINTESA ;SCURT NE -SPUS CÄ O SÄ FIM CONTACTATI :SI ACESTI 9 PASAGERI O SÄ ZBOARÄ MARTI IN DATA DE 9 AUGUST!!BINEINTELES CÄ NU A SUNAT NIMENI;DUPÄ MULTE TELEFOANE UN DOMN NE SPUS CÄ DACÄ VREM PUTEM SÄ ZBURÄ IN DATS DE 18 august!!!!DECI BAT JOC DE OAMENI!!!!ASA CÄ AM RENUNTATI LA BLUE AIR PENRTU TOTDEAUNA!!ACUMA INCERCÄM SÄ RECUPERÄM BANII INAPOI!SI CEI 9 persoane DÄM IN JUDECATÄ CÄCATUL DE BLUE -AIR!!!DECI CU UN CUVINT FERESTETE DE BLUE -AIR!!!!VÄ PUP!!FA:KRAMER

    ReplyDelete
  13. Va multumesc mult pentru comentarii! Sincer imi pare nespus de rau pentru cele petrecute si sper sa va iasa demersurile. e foarte important ca actionarea in judecata sa fie in strainatate, pentru ca in Romania sunt slabe sperante de reusita si procesul s-ar intinde pe o exagerat de lunga perioada. Zborul fiind international, aveti dreptul sa luati masurile legale in orice din tarile in care isi avea plecarea/destinatia avionul. Poate o sa postati si eventuale rezultate. Bafta!

    ReplyDelete
  14. Buna, sunt Claudia. Prietenii mei care vin in vacanta la mine in Barcelona au descoperit ca s-a modificat orarul de zbor fara sa fie anuntati de cei d ela Blue Air. Si asta s-a intamplat la 4 zboruri diferite. Noroc ca au verificat inainte de a pleca ca altfel..adio vacanta!

    ReplyDelete
  15. Buna Claudia! Vezi ca pe site-ul OPC din Romania este publicat un act adoptat de UE cu referire la calatoriile cu avionul, valabil in toata Europa. Citeste si arata-l prietenilor tai. Sa ia toti banii posibili de pe nesimtitii aia. In plus, Blue Air era OBLIGAT sa le asigure transportul cu o alta companie. Dar citeste acolo detaliile....

    ReplyDelete
  16. Salut,
    Si eu am avut problema cu cei de la Blue Air acum in iulie. Venind de la Cluj la Dublin cu ei. Mi-am cumparat bilet + locuri in avion. Am ajuns in aeroport si se zvonea ca avionul ar avea escala la Bucuresti desi se anunta zbor direct. Ajunsa la ceck in o intreb pe domnisoara de acolo daca este adevarat raspunzandumi ca nu nici vorba, avionul vine de la Bucuresti cu pasageri, ia pe cei din Cluj si zboara direct pe Dublin. M-am linistit. Dau bagajul si biletul, iar domnisoara imi aloca un bilet fara loc. I-am spus ca mi-am cumparat loc si sa-mi aloce ceea ce am platit. Raspuns... este fara locuri!!! foarte enervata de cererea mea. Bineinteles ca am insistat la care mi-a raspuns " Da ce e problema mea? Suna si fa plangere draga daca nu-ti comvine". Am ajuns in avion am vorbit cu stuardeza si mi-a dat locurile platite in final, dar ca sa aflu la decolare ca avionul are escala la Bucuresti pe motiv ca au nevoie de combustibil. Bineinteles ca la Bucuresti au luat pasageri si am ajuns la Dublin cu vreo 3 ore intarziere.
    Imi pare rau sa vad ca sunt asa multe reclamatii la adresa lor. Acum chiar sunt pe ganduri daca sa mai zbor cu ei sau sa nu ma mai apropiu de companiia aceasta.

    ReplyDelete
  17. Pentru ca avionul a avut intarzieri aveti dreptul la compensatii. Trebuie doar sa apelati la autoritatea aeroporturilor din Dublin (DAA) si ei va vor indruma catre organele competente. Va isfatuiesc sa cumparati cu incredere bilete, pentru ca ei mai anuleaza zboruri fara sa anunte pasagerii, caz in care sunt OBLIGATI sa va asigure transportul chiar si cu alta companie si sa va despagubeasca cu 400 de euro/bilet. Deci daca fac pe desteptii, sa plateasca pentru asta...

    ReplyDelete
  18. Sfatul meu e sa relativizati putin.
    Acum 25 de ani mergeam de la Sighet la Cluj cu "ia-ma nene", ca ma plictiseam 7 ore in tren. Camion, duba, Dacie, nu conta ce era. Inarmat cu un covrig si-o sticluta cu apa de la robinet (rece si limpede, nu ca cea de la Bucuresti...) si cu rabdare. Trenurile miroseau, nu era caldura ca furau ceferistii motorina, etc.
    Acum am inceput sa ne smiorcaim ca intarzie avionul o juma de ceas. Mai sa fie! Pe langa ca e aproape moca (ia sa mergeti cu masina de la Dublin la Satu Mare!) si rapid, ne smiorcaim ca ne mai baga mana-n buzunar pentru 20 de euro.
    Uneori nu e corect ce fac, alteori poate e (daca geanta are mai mult de 7 kile, are mai mult de 7 kile..., daca scrie-n belet ca asa e de ce ne mai suparam?).
    Eu anul trecut am zburat de 13 ori, cu Emirates, cu AA, cu British, peste mari si tari. Englezii au inatrziat la plecare 2 ore ca cica s-a imbolnavit pilotul. Emirates nu pleaca niciodata fara 30-60 min retard, dar din cate am observat timpul asta e "scheduled" ca de fiecare data ajung la timp. Cand ne-am imbarcat in A380 cu zece minute inainte de ora plecarii abia imbarcau pe cei de la business, si eram mai mult de 300 de bagat...
    Am devenit mult prea prtetentiosi, si din cauza asta ne stresam singuri. Degeaba. Viata-i frumoasa (in principiu), sanatosi sa fim si sa aterizeze pe roti avionul, in rest nu-i bai.
    P.S. Putem rezista trei ore fara sa mancam, nu?

    ReplyDelete
  19. Stimate Sighetean, multumesc pentru comentariu. Din nefericire aceasta indiferenta a multora dintre noi duce la crearea acestor situatii: platim pentru un serviciu pe care nu-l primim. E drept ca nu e un capat de lume ca au intarziat o ora, doua sau 30 de minute. Dar eu platesc un serviciu, serviciu care este oferit in anumiti termeni si conditii de catre vanzator. Daca nu este in stare sa ofere acel serviciu, atunci trebuie sa plateasca penalitati. Din nefericire la momentul scrierii acestor postari, intarzierile de 2 ore erau o intamplare reusita. Problema era ca de multe ori ajungeai la aeroport ca sa afli ca avionul a plecat deja cu cateva ore mai devreme sau nu mai pleaca deloc. E nasol cand iti faci planuri si o companie decide ca nu vrea pur si simplu sa-ti ofere serviciul pentru care ai platit si mai mult de atat, trebuie sa te rogi de ei mult si bine ca sa-ti recuperezi banii. Sunt 100% sigur ca aceste postari nu existau daca singura problema erau niste intarzieri. Dupa cum spuneam, multumesc de comentariu. E bine ca mai lamurim lucrurile.

    ReplyDelete
  20. Buna ziua,
    Un prieten francez a cumparat pe site-ul Bravo FLy bilete pt Romania, la aeroport in Beauvais tipa care cica era responsabila Blue Air observa ca un colt al cartii de identitate este decolat, baga degetul si îi decoleaza complet carte de identite, ii spune ca nu poate sa mearga deorece documentul de identitate este deteriorat, tipul merge la oamenii de securitate care îi spun ca din punctul lor de vedere nu e nicio problema, poate calatori. Insa tipa nu vrea, ii spune clar ca nu va imbarca dând ordine la celelalte doua domnisoare sa nu îl îmbarce! îi desira biletele de avion (si al lui si al prietenei lui românce cu pasaport in regula) dupa care pleaca si nu mai revine. Ce se poate face? Unde se poate adresa pentru rembursare? Tipa a refuzat sa-si dea numele.. ce a apucat el sa vada pe badge era ceva de genu Braso...Brasa. Nu gasesc nicaieri lista cu angajatii acestei companii... Problema e ca nu au agentii nicaieri, in Paris apare o agentie insa sub alt nume Concorde Voyage.. Trebuie sanctionate persoanele de genul, ne fac o reputatie teribila in fata strainilor. Tipul ii spune: de ce vrei sa-mi strici vacanta, eu merg sa cheltuiesc bani in tara ta si nu ma lasi..la care ea ii raspunde: sa cheltuiesti in tara mea? si toti romanii care sunt expulzati din Franta.??? o tâmpita.. aia expulzati sunt tigani nu români, daca o proasta ca ea nu poate face diferenta, la ce sa ma mai astept din partea strainilor??? sunt indignata maxim. Merci

    ReplyDelete
  21. Buna ziua,

    Imi cer scuze pentru raspunsul intarziat. Ce a facut angajata Blue Air este fapta penala, distrugand un act de identitate oficial. Pentru acest aspect este recomandat sa faceti o plangere la politie in Franta, pentru ca daca stiti ora, data si descrierea persoanei care a savarsit fapta este de ajuns, deoarece exista o evidenta cu angajatii care lucrau la acea data, ora. Si va rog sa nu ezitati sa faceti acea plangere, pentru ca e singura modalitate prin care ea ca persoana poate sa fie sanctionata.
    Mai departe, pentru drepturile calatorului, nu stiu exact cine s-ar ocupa de acest caz in Franta, dar o idee este sa trimiteti un e-mail la protectia consumatorului, iar in paralel sa faceti o plangere la Comisia Europeana pentru Drepturile Pasagerilor accesand link-ul: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm

    Atentie mare insa!!! Cei de la Blue Air foarte probabil ca o sa va vorbeasca frumos dupa ce faceti plangerea la comisia EU, dar sa nu uitati ca pe langa banii pe biletul de avion, sunt obligati sa plateasca compensatie in functie de durata zborului si linistiti puteti sa cereti bani pe hotel platit in avans sau orice alte cheltuieli care au aparut din cauza acelei nesimtite. E foarte important sa nu incercati sa faceti plangere in Romania, deoarece acea plangere e ca si inexistenta. S-a dovedit in repetate randuri ca Blue Air ii are in buzunar pe cei de la Protectia Consumatorului din Romania. Eu cand am avut problema cu ei, am facut plangerea in Irlanda si au facut nesimtitii ce si cum am vrut eu, numai sa-mi retrag plangerea.
    Mult succes va doresc si v-as ramane recunoscator daca ati posta aici urmarile, pentru ca sunt atatia cei care citesc aceste articole. Multumesc!

    ReplyDelete
  22. E tare caricatura, sau e chiar sigla lor pe bune? :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna Ionel! E o caricatura la adresa companiei Ryanair, insa am considerat ca se potriveste de minune cu atitudinea celor de la Blue Air.

      Delete
  23. n-am citit decat titlul, iar sugestia este sa inveti sa scrii si dupa aceea sa-ti faci blog. 'aceeasi companie de cacat' ar fi corect. in rest, scuze, dar nu pot sa lecturez gandurile analfabetilor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc pentru acest comentariu. E bine ca am mai invatat ceva si ma bucur sa aflu ca mai ajunge pe aici cate un "George Pruteanu" (sa fie iertat), ca ma mai corectez si eu. Va las cu gandurile dumnveaoastra de om cultivat in opinia caruia un cuvant scris gresit inseamna analfabetismul autorului. Numai bine!

      Delete
    2. Ma desteptul lu' peste prajit...daca ai gasit un cuvant gresit de ce trebuia sa te arunci la jigniri?Ca sa arati ca esti un alt roman parlit,fara munca,care pierde timpul pe internet cautand sa jigneasca si sa irite pe toata lumea pentru frustrarile pe care le are?Oare daca-i atrageai atentia ca un om normal era sa de rau?Vezi si tu domnule analfabet ca orice propozitie incepe cu litera mare la primul cuvant,nu se pune niciodata virgula inainte de cuvinte ca "iar" sau "si" ca sa nu mai vorbim ca dupa punct o iei iarasi de la capat cu litera mare.Ai vazut ce usor a fost?Eu cum am putut sa lecturez comentariul unui analfabet?

      Delete
  24. Nu Zburati cu blue air sunt niste cretini la fel ca astia care se leaga de o greseala gramaticala .

    ReplyDelete