Senzatia pe care o au pasagerii Blue Air |
Bine v-am regasit, dragi cititori. Am revenit la posturile in limba materna, pentru a va reda, asa cum v-am promis, intamplari si mai degraba invataturi de care am avut parte cand am fost in Romania.
Poza atasata aici este o parodie la adresa companiei Ryanair, dar mai degraba si foarte bine s-ar potrivi ca noul logo al celor de la Blue Air intrucat reprezinta cu exactitate modul in care isi trateaza clientii. Nu stiu daca Blue Air este o companie romaneasca, dar stiu ca face parte dintr-un consortiu italian. Diferenta nu e mare, tinand cont ca suntem aproape frati gemeni cu italienii, atat la prost gust, educatie, apucaturi, cat si la limbaj si comportament. In fine, asta e mai putin relevant. Ideea e ca pana sa imi rezerv zbor cu Blue Air nu auzisem nimic negativ referitor la ei. Insa cu cat se apropia data zborului, surprizele au inceput sa apara. Asadar, prima "lovitura" a venit sub forma unui anunt ca zborul pe ruta Bucuresti - Dublin a fost anulat, oferindu-mi-se 3 variante: sa cer banii inapoi, sa aleg alta data de zbor sau sa zbor pe alta ruta. Prima varianta pica din prima, tinand cont ca eu trebuia sa ma intorc in Irlanda. A treia varianta imi parea tampita, din moment ce eu trebuia sa ajung intr-un anume loc, iar ei imi ofereau varianta sa zbor in alta directie. Asa ca am ales varianta a doua.
E-mailul primit de la ei era bilingv: Roman - Englez. Partea in romana imi oferea doar o adresa de e-mail la care sa-mi exprim dorintele, in vreme ce partea in Engleza oferea si un numar de telefon. Am trimis prima oara 2 e-mailuri la adresa respectiva, neprimind absolut nici un raspuns de la execrabila companie. Asa ca am pus mana pe telefon si am sunat la numarul de Bucuresti oferit in partea Engleza a e-mailului. Dupa fix 10 minute in care am fost anuntat ca toti consultantii sunt ocupati, mi-a raspuns o capra care radea... Bag seama era ceva chermeza la ei in companie si probabil ca intre glume(pe seama pasagerilor), au auzit si telefonul sunand. Dupa ce si-a mai domolit proasta trairile, foarte hotarata a spus: "Alo, da?", de parca am sunat la muma-sa acasa, nu la companie care se vrea civilizata. Ii spun ca le-am scris mailuri, dar ca din cauza indiferentei tipica unei companii de nimic nu am primit nici un raspuns, se ocupa ea de-mi reprogrameaza zborul. Probabil ca e-mailul este folosit pentru notificari de pe facebook si hi5, nicidecum pentru problemele clientilor.
Bucuros pe de o parte ca am reusit sa-mi rezolv totusi zborul catre Dublin, dar iritat ca era cu doua zile mai devreme decat planuisem, ma gandeam ca am scapat cu bine. Asta pana ce am primit un alt e-mail, cu vreo 3 zile inainte de data zborului, prin care eram anuntat ca zborul era mai devreme cu vreo 3 ore decat era programat. M-am resemnat si cu cacatul asta de modificare, ca nu aveam ce sa fac. Ulterior am citit (AICI) ca altii au aflat de modificarea zborului la 2 ore dupa ce avionul a plecat, sau ca altii s-au trezit in strainatate ca nu mai au cu ce sa se intoarca acasa (AICI). Asa ca am mers catre jegosul Bucuresti, mi-am mancat nervii de la gara pana la aeroport (in principal pentru ca nu stiam ca exista o linie de transport in comun direct de la Gara la Aeroportul Baneasa). Data trecuta cand va povesteam de imaginea aeroportului la "sosiri", aveam o idee cam cum ar putea sa fie la "plecari", insa mi-am dat seama ca imaginatia mea e cam saraca. Ajuns la aeroport, am gasit acolo o cloaca aglomerata, in care tiganii faceau legea in fata politistilor de frontiera. Tot acolo am aflat ca bagajul de mana nu poate sa fie mai greu de 7 kg. Neavand o geanta mai mare la cala, in care sa incapa 35 de kg, aveam ceva mai mult in bagajele de mana. Nu am dus bagajele la cantar(cele de mana) pentru ca eram ferm convins ca am peste 7 kg in ele. Am mers si m-am pus si eu la "baza" piramidei, pentru ca acolo nu se stia de "sir indian", iar coada era piramidala. Dupa cum ziceam, tiganii mergeau pe tronsonul de CD, sub privirile celor de la politia de frontiera, fara sa fie in vreun fel atentionati sau opriti. Dupa ce am trecut de check in, ma asteptam sa gasesc un panou de informare cu portile de imbarcare, asa cum e in orice aeroport civilizat. In schimb era un panou cu "sosirile" pe aeroport. Am intrebat acolo un cuplu care au predat bagajul inaintea mea daca au idee la ce poarta ne imbarcam. Raspunsul lui m-a lasat cu gura cascata si cu mintea blocata cateva secunde bune: "Au zis ca ne striga ei". Observasem ca si la alte zboruri umblau angajatii prin aeroport strigand si intreband oamenii daca se duc in directia x sau y.
Trecand peste asta, dupa ce avionul intarziase mai bine de 30 de minute, am mers sa ne urcam in autobuzele care ne duceau la avion, moment in care un tip de la Blue Air a fugit dupa mine, cerandu-mi sa merg sa cantaresc bagajele de mana. M-am dus de buna voie inapoi la tipa la care am predat bagajul de cala. Cand am pus bagajele pe cantar si a vazut ca au peste 7 kg fiecare, s-a simtit indignata si mi-a zis ca sunt nesimtit, moment in care s-a umplut galeata si am "erupt". Am intrebat care din noi e mai nesimtit, enumerand toate pataniile cu Blue Air, ea explicandu-mi ca orice companie aeriana ar face la fel. Replica mea a venit pe un ton detectabil in tot aeroportul ala mic: "Orice companie de cacat, cu angajati incompetenti". Am fost nevoit sa achit taxa de bagaj de cala si pentru celelalte doua bagaje de mana, iar la casierie nu mare mi-a fost surprinderea sa gasesc alta doamna care ii blestema pe cei de la Blue Air din alte motive pe care nu le cunosc. Dupa ce m-am intors la capra cu bagajele, si-a dat seama ca nu gaseste etichetele pentru bagaj si a inceput sa urle pe acolo dupa colegi daca a vazut etichetele pentru "Morosan". Am atentionat-o de cateva ori ca ma cheama Marosan, moment in care tot ea s-a simtit jignita si mi-a spus sa nu ma mai bag ca nu stiu despre ce e vorba. Cand i-am zis ca imi poceste numele, ea mi-a replicat revoltata ca nu despre mine e vorba. De tot dragul compania asta cu angajatii ei...de cacat! Am ajuns totusi cu aproape 1 ora intarziere la Dublin, dar am jurat ca nu mai apelam altu` si mai mult la ei.
Din pacate apucasem sa le iau bilete mamei mele, cumnatului meu si prietenei lui. Ma tot rugam sa nu pateasca la fel, dar azi s-a produs inevitabilul(pentru o companie de cacat cu angajati incompetenti) si am fost anuntat ca zborurile respective s-au anulat. Am sunat direct la Bucuresti, am facut scandal la telefon si am cerut bilete de avion pentru alta companie, in data respectiva. Le-am spus ca astept pana Luni un raspuns, iar daca nu primesc unul, voi lua masurile legale aici in Dublin, fiind indreptatit sa cer ajutorul autoritatilor fie din tara de destinatie, fie din tara de plecare.
Asadar dragilor, va recomand sa evitati aceasta companie, pentru ca e mai bine atat pentru timpul, sanatatea si linistea voastra, cat si pentru buzunarul vostru. Cititi cu atentie trimiterile din acest articol si comentariile la acele articole. Va vor scuti de o experienta cum nu doriti sa traiti. Sa auzim de bine...
S-ar putea sa va intereseze: Blue Air - Aceiasi companie de cacat
Tarom vs. Blue Air
Idei de vacanta: Lindau am Bodensee
priveste partea frumoasa, avem aeropoarte in romania !
ReplyDeletedao in masa de treaba.....asa ceva nam mai auzit ma...iti vine sa iei lumea la suturi da in fin...trebuie sa ne abtinem ca altfel vine militia si ne ia cu japca...suntem intro tara imposibila....am fost in weekend la aeroport seara cu niste prietenii pentru o priveliste mai frumoasa cu gandul ca o sa vedem avioane...in fine era seara pe la ora 9 jumate ....si daca nu intra unu de pe telefon pe net...sa aflam ca ceva cursa ce venea de la Frankfurt (pe care noi o asteptam so vedem) intarzie 20 de minute.....cineva sami explice ce masa poate intarzia un avion...da si alea intarzie...nici nu ma mir ca in tara asta trebuie sa stai dupa toate da cand vine vorba de conditii......nu exista asa ceva....stii....referitor la blue air...din cate am citit la tine...eu inteleg ca fiecare firma are o politica da dupa toate astea firma respectiva isi mai permite sa aiba o politica?
ReplyDeletemersi de informatiile astea,s-ar putea sa ajute mult prea multi oamenii.
Numa bine Marius si tinema la curent cu postarile.
@ Catalin - Baneasa nu se poate numi aeroport. :D
ReplyDelete@ Dany - Mersi de comentariu. Din pacate se intampla des lucruri de astea si lumea trebuie sa stie!
Mai Marius, faci reclama proasta la ciubota cu reactie. Cu Blue-Air, am avut si eu patanii, dar treaca mearga....important e ca nu mi-au anulat nici un zbor, ca atat le trebuia. Prima data cand am zburat cu avionu, bineinteles Blueair, era deja ora de decolare a avionului si noi inca nu facusem check-in-u la bagajele de mana. (bine ca ne-au asteptat, ca nu era sa lase jumatate din pasageri pe aeroport), si ni s-au umblat si in bagaje. Din fericire nu ni s-a luat nimic, in schimb am gasit in plus :)).
ReplyDeleteA doua oara. dupa ce nu dormisem multe ore, a avut intarziere de vreo 2 ore. Si colac peste pupaza mai era si un cocalar care facea scandal, ca el e roman si ca muschii lui vor sa plece avionu in secunda asta. Imi venea sa ma iau de el, dar al meu m-a tinut bine cu forta sa tac...
La intoarcere, bineinteles: umblat in bagaje...lipsa lucruri.
Alta faza: orice companie de zbor are o clauza: in caz de deces a unei rude de gradu 1, ti se returneaza banii inapoi. A trecut mai bine de 1 an si prietenul meu nu si-a primit banii...
Tot mai bine cu taromu, chiar daca e mai scump
Alina, am scris aceste lucruri tocmai pentru ca lumea trebuie sa stie ce fel de companie e Blue Air si sa o evite pe viitor. Eu n-am bagat de seama sa-mi fi umblat cineva in bagaje, ca pe teritoriu Irlandez aia era pentru mine un bonus in tribunal :P
ReplyDeletePe mine ma intriga cum isi permite o angajata sa te faca nesimtit si in toate felurile? nu din banii tai isi primeste salaru? cine cui ii face o favoare ca ii folosesti linia aeriana? in ziua de azi cand exista CONCURENTA? mentalitate de cacat. Cand o sa se civilizeze si poporu asta?
ReplyDeleteDa' Aerlingus nu mai e? Alta viata cu aia...
ReplyDeletePe mine ma mira ca nu ai auzit nimic de rau de BlueAir...eu personal nu cunosc pe nimeni cu vorbe de bine despre ei:/
Sper ca macar zborul sa fi fost fara turbulente:)
Justy
PS: Morosane, da' background de Maramu' n'ai?
Tu Justy, dupa cum am zis, nu am avut de a face cu ei pana atunci. Oricum, vad ca se lupta din rasputeri sa-si mentina titlul de "cei mai de cacat". Cat despre fundal, nu am fundal de Maramures, inca... :D
ReplyDeleteincearca wizzair :) am zburat si eu cu blue air de doua ori si mi-a lasat un gust cat se poate de amar experienta.in schimb,cu wizz am avut numai anul acesta 4 zboruri dus-intors,nici macar unul cu intarziere :) un singur lucru nu se schimba,tzaranii si tziganii de pe aeroportul din bucuresti :( bafta
ReplyDeleteStiu, am mai zburat cu Wizz Air de cateva ori si am fost multumit. Pana sa dau de Blue Air nu ma gandeam ca o astfel de atitudine fata de clienti poate sa existe la companiile aeriene. Si totusi am mai zburat cu companii low-cost(cu adevarat low-cost) si nu am mai trecut prin asa ceva. Cat despre aeroportul din Bucuresti....prefer sa nu mai scriu acukm :P
ReplyDelete@Marius
ReplyDeleteBuna ziua Marius,
Tin sa mentionez de la inceput, ca va scriu din partea companiei Blue Air si ne dorim sa fiti un pasager multumit.
Unele neplaceri se pot preveni foarte usor din timp, citind conditiile de calatorie Blue Air http://www.blueairweb.com/Conditii-De-Calatorie/
De aici puteti afla usor care sunt limitele de bagaj, taxele noastre care se aplica tuturor pasagerilor.
In ceea ce priveste reclamatiile pentru Aeroportul Baneasa, pentru ca nu tin de Blue Air, te voi ruga sa le trimiti aici: http://www.baneasa-airport.ro/index.php?pg=sugestiireclamatii
Este intr-adevar ciudat ca nu vi s-a raspuns pana acum la mail.
Astazi veti fi sunat de un reprezentant Blue Air pentru a solutiona reclamatia dvs.
Stiti cumva numele doamnei care vi s-a adresat nepoliticos in aeroport? Dorim sa cercetam aceasta situatie.
Cu respect,
Echipa Blue Air
Ma bucur ca vad ca cititi cele scrise aici. Am recunoscut ca nu m-am interesat indeajuns referitor la bagajele de mana, insa acest lucru nu justifica lipsa de educatie a angajatei de la biroul de chekc-in. Cred ca aveti o evidenta a angajatilor in asa fel incat sa stiti cine a preluat bagajele in data de 4 Octombrie pentru zborul de Dublin.
ReplyDeleteIn plus, in conditiile de calatorie nu se mentioneaza nicaieri ca din motive numai de voi stiute, veti anula zborurile la care sunt facute rezervari. Culmea, ca din 3 rezervari facute cu Blue Air, toate au fost anulate. Poate sunt eu cel mai ghinionist client ce-l aveti, dar si asa nu vad logica si legala aceasta intamplare. In momentul in care fac o rezervare pentru anumite date, e clar ca am un program pe care voi mi-l dati peste cap, crezand ca eu sau pasagerii rezervarilor pot sa zboare la fel de bine in orice alta zi,luna sau an. Pe cat de tare m-am bucurat cand ati inaugurat ruta de Dublin, pe atat de dezamagit sunt si totodata ferm convins sa nu mai apelez la serviciile dumneavoastra. Oricum, atitudinea pitipoancei din aeroport este neacceptabila pentru o companie care emite pretentii internationale. A uitat probabil ca si din banii mei isi cumpara paine la salar...
Salut, chiar imi pare rau sa aud ca ti s-au intamplat atatea lucruri nasoale... eu am zburat si cu blue air, si sincer n-am avu nicio problema, intarziere majora sau mai stiu eu ce, in schimb cu cei de de la wizz air, am zburat de doua ori, ambele cu cate o intarziere de 6 respectiv 10 ore. in fine, nu asta conteaza, se poate intampla oricarei companii, spre exemplu cei de la tarom de 2 ori mi-au pierdut bagajul.... legat de atitudinea angajatilor.. da, atata timp cat sunt romani asta patim... din pacate...
ReplyDeletePai da, aia ziceam si eu, ca probabil sunt cel mai ghinionist, daca din 3 rezervari, toate 3 au fost anulate. Daca era doar 1, ziceam si eu ca se mai intampla, dar cand sunt anulate toate 3 si mi se mai si spune ca ei de 2 luni stiau ca urmeaza sa fie anulate acele zboruri, dar totusi au lasat lumea sa-si cumpere bilet, acolo deja cazi pe ganduri si te indoiesti de seriozitatea si buna-intentie a firmei fata de pasageri/clienti.
ReplyDeleteSalut!
ReplyDeleteMa bucur pentru acest post.
Sincer cautam un instrument online pentru a-mi exprima nemultumirea fata de nesimtirea celor de la blue air. Daca raman o saptama acasa datorita ratarii concediului din
Ce mi s-a intamplat mie....
Am dorit sa fac o rezervare online pentru 2 adulti si doi minori. Desi s-a introdus exact numarul de persoane adulte si copii dupa cateva minute timpul a experiat si... surpriza... rezervarea s-a realizat (in sensul ca banutzii i-au luat de pe card) pentru doi adulti si 1 copil. Incercand sa fac rezervarea pentru al doilea al nostru copil.... inca o surpriza... sistemul nu permite efectuarea unei rezervari pentru un minor. Evident, din dorinta de a merge impreuna am efectuat inca o rezervare pe numele mamei in speranta ca vor indrepta aceasta problema in urma unei sesizari. A trecut aproape o luna din data de 08.10.2010 si nu au dat niciun raspuns.
Mai mult, personalul de la call center este nesimtit si raspunde in doi peri . Probabil nu le-au achitat factura...
Azi, 4 noimebrie, am aflat cu stupoare ca singura varianta de rezolvare a situatiei (de parca ar fi fost vina mea) este sa platesc din nou biletul....ca sa nu mai vorbim ca s-ar putea sa am „norocul” sa nu mai gasesc bilete.
Daca ratez acest concediu, imi promit ca stau o saptamana pe net si umplu Internetul de post-uri pe aceasta tema.
In concluzie, o companie jalnica.
Daniel
Buna Daniel,
ReplyDeleteDin pacate cu Blue Air doar asa se poate. Eu am reusit sa-mi rezolv problema dupa ce le-am "cantat" pe pagina de facebook si dupa ce am aflat ca pot sa-i dau in judecata aici in Irlanda, unde pilele si spaga lor nu-i ajuta la nimic. Asa se face ca au inceput ei sa ma sune si sa faca tot posibilul sa rezolve situatia. Ma doare nespus sa stiu ca nu poti sa faci nimic in Romania, ca pana si OPC este de fapt o institutie corupta si manjita, desi pozeaza in sfinti. Te sfatuiesc sa iti faci cont pe facebook(daca nu ai) si sa le postezi pe pagina lor atentionari si avertizari catre alti posibili clienti. Poti sa citesti si posturile mele, in care de multe ori am depasit bariera bunului simt in limbaj, pentru ca alta solutie nu exista cu ei. Si apropo, nesimtirea de la telefon se multiplica inzecit cand ajungi "nas in nas" cu angajatii lor, la aeroport! Multa bafta!
sunt un pilot din cadrul blue-air si prieteneste va sfatuiesc sa evitati aceasta companie!nu o judecati pe fata de la check-in...intrebati-o de cand nu si-a mai primit salariul!Noi pilotii nu ne-am mai primit salariul de 2 luni ,va imaginati cat de liunistiti sunt oamenii.totul este o bataie de joc incepand de la conducere pana la ultimul angajat!totul se face la misto...conform zicalei ei se fac ca ne platesc noi ne facem ca muncim! ptsiguranta dumneavoastra si a celor dragi,evitati blue-air!
ReplyDeleteVa multumesc din suflet pentru aceste randuri care vor face lumina in multe probleme existente si sper ca vor deveni un semnal de alarma pentru cei care au sau vor cumpara pe viitor un bilet la aceasta companie.
ReplyDeleteSi eu am calatorit odata cu WIZZ-AIR pe ruta Madrid(Barajas)-Bucuresti(Baneasa) .... a fost prima si ultima data. Sotia mea a cumparat biletele de pe pagina lor de internet iar cand am ajuns sa facturez mi-au spus ca bagajele de la cala nu au fost platite.(HOTIE LA DRUMUL MARE)
ReplyDeleteAsta s-a intamplat undeva in februarie si a trebuit sa platim 40 eu in plus(2 persoane). M-am certat cu tipul de la ghiseu(era spaniol) peste jumatate de ora(IN NICI UN MOMENT NU AM FOST JIGNIT) , le-am cerut fax prin care sotia mea sa le trimita o copie a biletului virtual... ... bineinteles ca nu au acceptat. Dupa ce le-am platit, am stat de vorba amical cu tipul de acolo si la urma mi-a spus: NOI DIN ASTA TRAIM dupa care mi-a zambit.
Apropo , tot in acea zi au mai fost pacalite aproximativ 5,6 persoane tot in acelasi stil... ... se plangeau in avion ca au fost pusi sa plateasca cate 20 eu. de fiecare, chiar daca initial au platit bagajele de cala( singurul truc era urmatorul: daca nu aveai dovada o luai in mana). De cate ori am calatorit cu avionul am luat cu mine numai pasaportul, nimic mai mult... ... Pana la acea data nu am avut nici macar o problema cu FINNAIR,TAROM,AIR EUROPA,SPANAIR.
Trebuia sa ascult de o zicala care suna cam asa: Lo barato al final acaba saliendo caro.
In septembrie am calatorit si cu Blue-Air si imi aduc bine aminte ca avionul a avut o intarziere de o ora si 45 min. Am intrebat ce se intampla , la care raspunsul a fost urmatorul: nu e nici o problema ca oricum aeroportul din Baneasa nu se deschide inainte de ora 6-7 dimineata :)) :)) deci de ce atata graba.
De acum inainte voi evita companiile low cost.
Sarbatori fericite.
Prefer Blue air,Wizz air mi-a pierdut bagajul de cala si din 11/12/2010 nu mi s-a dat nici o explicatie nimic cu toate reclamatiile si ei mi-au gresit biletul este pe numele meu iar eticheta de pe bagajul de cala este pe un alt nume cu o alta destinatie nu m-au sunat pana acum sa-mi dea explicatii nu reusesc sa vorbesc cu ei la telefon reusesc sa ascult doar robotul si muzica in asteptare la 1,10 euro pe min
ReplyDeleteCred ca cea mai buna solutie este o sesizare la protectia consumatorului si o eventuala actionare in judecata, pentru ca e foarte greu cu indiferenta si scarba pe care aceste companii le prezinta fata de clienti. Va doresc mult noroc in aceste demersuri!
ReplyDeleteSi eu am pati-o cu Blue Air. Trebuia sa plecam la Paris pe 1.12.2010. Am asteptat 9 ore in aeroport pana sa ne anunte ca s-a anulat zborul. Pe data de 2.12.2010 am facut o cerere scrisa prin care imi ceream banii inapoi. Am primit mail de la ei ca au luat la cunostinta si voi fi contactata "in cel mai scurt timp posibil". Nici pana acum nu am fost sunata. Nu ma las si ii sunt cam la 2 saptamani, dar primesc acelasi raspuns " veti fi contactata in cel mai scurt timp posibil". Cel mai tare ma deranjeaza ca nu imi zic o data exacta cand imi vor da banii. Peste o luna, peste 5 dar sa zica ceva, sa-si asume o responsabilitate!
ReplyDeleteDin pacate acesta este modul de operare al celor de la Blue Air. Eu i-am amenintat cu tribunalul aici Irlanda, unde pilele lor nu au efect si s-au miscat foarte rapid. Puteti sa faceti o plangere la protectia consumatorului, pentru ca ei aveau obligatia sa va rezolve cat de urgent un bilet (la alta companie) cu care sa ajungeti la Paris ca de aproape de data zborului cu Blue Air. Ei mizeaza pe lipsa de actiune a romanilor si profita de indulgenta oamenilor, asa ca tot amana. Va sfatuiesc sa intrati pe pagina lor de facebook si sa-i faceti acolo cu ou si cu otet, pentru ca foarte multa lume le citeste pagina si se straduie sa-si linisteasca clientii. Din pacate astea sunt companiile din Romania...
ReplyDeleteStau de ceva timp pe internet cautatand cazuri problematice Blue Air care sa se fi rezolvat, insa nu am gasit nici unul macar, doar nemultumiri. Mi-e greu sa-mi imaginez,desi sunt pusa in fata faptului implinit ,ca aceasta companie nu stie ce este profesionalismul sau pur si simplu respectul pentru client.Sa va povestesc povestea mea : am cumparat 6 bilete pe ruta Bucuresti-Londra in data de 1 dec 2010 pentru 6 mebrii ai familiei mele numai ca zborul s-a anulat.Imediat dupa ce a fost anuntat acest lucru, am sunat la serviciu clienti pentru a face o cerere de rambursare a banilor si am primit un numar de inregistare.De atunci si pana acum,deci un interval de aproape 4 luni implinite nu am rezolvat nimic in acest sens, desi am facut reclamatii atat telefonice cat si pe site de nu le-am mai tinut numarul. Este inacceptabil sa astepti 4 luni de zile ca sa-ti primesti banii tai inapoi,asta ca sa nu mai pun la socoteala orele, cca 12, petrecute in minunatia ed aeroport Baneasa cu 2 copii.Oare chemarea in judecata a ramas ultima solutie? Nimeni nu se sesizeaza?
ReplyDeleteBuna ziua si va multumesc pentru comentariu. Din pacate chemarea in judecata va va lega de un proces lung si costisitor. Cel mai simplu e sa rezolvati problemele cum am facut eu: am accesat pagina celor de la Blue Air pe facebook si i-am facut cu ou si cu otet, deoarece mii de persoane vizioneaza acele pagini. Asa le-am atras atentia si asupra acestui blog si i-am facut sa ma caute ei pe mine pentru rezolvarea problemelor. Este drept, fiind o companie romaneasca este automat cu o mentalitate frauduloasa si pusa pe profit din nimic. Puteti totusi sa faceti plangere la OPC, insa si ei sunt mai manjiti decat o cutie de vaselina si sunt slabe sperante sa miste vreun deget, asa ca tot la metoda mea trebuie sa ramaneti. Voi mai avea o postare in curand pe care mi-am propus-o, referitor la un joc online, dar dupa aceea promit ca mai fac un articol despre Blue Air si-l voi posta si aici si pe pagina lor de facebook, pentru a atrage atentia asupra neregulilor mentionate de diferite persoane aici pe blog. Inca odata va multumesc pentru postare si sper ca veti gasi o solutie pentru a va recupera banii.
ReplyDeleteBuna! Si eu am patit-o cu Blue Air, week-end-ul trecut, cand am calatorit catre Roma. Am cumparat biletele on-line, platind 1 bagaj de cala dus si unul intors, in total 32 euro, desi cu un rand mai sus mi se spunea ca este 15 euro/bagaj/segment (jaf la drumul mare). Eu mi-am printat tot booking-ul, cu pretul total platit si cu taxele mentionate, iar bagajul de cala era ascuns sub titulatura de "servicii speciale". Toate bune si frumoase, ajung la aeroport la 7.30 a.m., incerc sa las bagajul dar mi se spune ca avem intarziere (de la 9.30 la 11.00) si ca nu se iau bagajele. O ora mai tarziu am surpriza, dupa ce pun bagajul de cala pe banda, sa mi se spuna ca nu am platit bagajul. Fac crize de nervi, scot documentele, le arat taxele, ma trimit la biroul lor din aeroport, aceeasi atitudine (nesimtire, ignoranta, batatie de joc), ca in final sa-mi spuna: ce sa-ti fac eu cucoana daca nu ai platit bagajele? Mentionez ca e prima data cand zbor cu low-cost. Cand le intreb ce inseamna servicii speciale imi spun ca sunt taxele de aeroport si de securitate desi acestea, conform site-ului, sunt incluse in "taxe si TVA". Deci, fortata de imprejurari, a trebuit sa platesc inca o data (acum 30 euro/bagaj/segment), cu gandul ca depun reclamatie si rezolv problema. Avionul a plecat la 12.30 in loc de 9.30, am innebunit in acel aeroport printre papornite, tigani, mirosuri greu de indurat. Mai eram si cu fiica-mea (16 ani) care era oripilata de tot ce vedea. In avion, surpriza: calatoream cu band-ul lui Horia Brenciu care avea un concert pe langa Roma. Calatoria a fost de cosmar, cu trupa lui (jumatate de avion) urland ca niste animale, la un megafon, facand glume proaste toata calatoria, tipand unii la altii din fata pana in spatele avionului. Nu ne-a intrebat nimeni daca suntem deranjati de acea manifestare!!! La intoarcere am platit bagaj de cala din nou ptr ca i-au invatat si pe cei de la check-in-ul de afara sa nu recunoasca anumite servicii. Prima zi dupa ce m-am intors m-am infiintat la birourile din Piata Victoriei, ptr. reclamatie, dar portarul m-a informat ca reclamatiile se rezolva in aeroport!!! Cand am auzit ca trebuie sa ma intorc la fufele de acolo cu care ma certasem, mi-am zis ca nu voi rezolva nimic! Am fost, totusi, sa incerc dar deziluzie totala. Acum, in serviciile speciale mi-au introdus taxa de loc si taxa de rezervare on-line, desi acestea nu au nicio legatura cu aceste servicii, taxa de rezervare se adauga la final, cand platesti. Deci, la OPC, daca se vor misca cumva! Apoi, in instanta. Atentie: site-ul lor se modifica de la o zi la alta, in asa fel incat sa nu-i poata prinde nimeni. Mai adauga o taxa, mai scot alta, reformuleaza, etc.
ReplyDeleteBuna ziua,
ReplyDeleteImi pare nespus de rau sa citesc INCA astfel de comentarii. Asa cum am promis unui comentator de mai sus, voi posta azi inca un material despre Blue Air in care voi include fragmente din comentariile dumneavoastra, a tuturor, dupa care voi face tot posibilul ca postarea sa fie citita de cat mai multa lume, inclusiv de catre cei de la Blue Air! Va rog pe voi, toti cei care cititi aceste randuri, sa contribuiti la raspandirea urmatoarei postari despre Blue Air, pentru ca oamenii sa-si faca o idee despre cum se lucreaza cu clientii in Romania si nu numai!
mai fratilor...
ReplyDeleteAm citit ce ati patit si imi venea sa rad Nu ....mai degraba sa plang...
Este o bataie de joc ,,,Am vrut sa fac cheking -ul on line dar surpriza ..mesajul era NU SUNT LOCURI LIBERE.
aM AJUNS LA AEROPORT si mi s-a cerut taxa de cheking desi eu am dovedit ca am trimis mail ca nu pot face chekingul.
Dupa mare tevatura,nervi si incurcaturi am platit ce mi-au cerut si am plecat
Sa dea falimet cat mai mult acest cacat de firma care is bate joc de ROMANI
Am avut si eu un zbor foarte :placut:cu compania in cauza.Trebuia sa zbor eu si 2 copii ai mei de 8 si 6 ani la Dublin.Cand am ajuns in aeroport am aflat ca in avion au mai ramas doar 2 licuri,iar noi eram 3,toti cu bilete cumparate din timp.Nu vreau sa intru in detalii cate vorbe ;frumoase;au fost spuse din ambele parti,dar pana la urma am zburatcu copilul de 6 ani in brate.Nu stiti e posibil sami intorc macar banii pentru un bilet?
ReplyDeleteBuna Layla,
ReplyDeleteDin cauza ca au fost mai multe bilete decat locuri, se considera ca o persoana n-a zburat. Pentru asta blue Air trebuie sa va restituie banii de pe bilet PLUS 400 de Euro, conform legislatiei europene in vigoare. Apelati cu incredere la Protectia Consumatorului si cereti si cei 400 de Euro, nu doar banii pe bilet. Este o bataie de joc care va continua la nesfarsit daca lumea nu cere si suma de bani indreptatita pentru intarzieri/anulari de zboruri sau refuzarea imbarcarii. Pe pagina celor de la ANPC o sa gasiti si actul european la care fac referire, tradus in romana si puteti sa va folositi de acel act pentru a va recupera banii. In caz contrar, gasiti un avocat bun caruia sa-i dati 10% din ce scoateti de la Blue Air daca ii dati in judecata pentru cele patimite. Va doresc multa bafta si eventual sa ne tineti la curent aici cu parcursul evenimentelor.
cea mai proasta companie. m-au anuntat chiar dupa ce am strabatut 200 km sa ajung la timp pt check in, ca zboru s-a amanat de la 11:5o la 15:20. E posibil asa ceva?
ReplyDeletemai ales cu un copil de 2 ani?
Buna ziua,
DeleteLa Blue Air este posibil asa ceva, dar trebuie sa plateasca. Pe pagina ANPC ar trebui sa fie listate drepturile dumneavoastra in cazul unei intarzieri de minim 2 ore, iar compania este obligata sa ofere acele despagubiri de orice natura. Va recomand sa faceti plangere atat la ANPC cat si la Drepturile Pasagerilor de la Comisia Europeana, deoarece si ei pot sa investigheze si automat sa sanctioneze companiile aeriene. E trist ca inca mai gasesc astfel de comentarii noi. E clar ca INCA nu le pasa de pasageri. Multumesc de comentariu!
mai baietzi vreti ieftin ? atunci meretzi in pana mea cu blue air si nu va mai jelitzi atat . vretzi calitate ? urcati pana la Dublin (de ex.) intr-o cursa British airways si gata cu problemele. Asa suntem noi romanii un cacat de popor. Platim pe un bilet de avion mai ieftin decat un burger la MC Donald s si vrem calitate ...hai sictir
DeleteAnonymus, sunt de acord cu un singur pasaj din comentariul tau - "asa suntem noi romanii". Si te incadrezi perfect, pentru ca numai un roman accepta sa manance un cacat doar pentru ca e ieftin. Din cate stiu eu, orice serviciu se supune unor reguli, indiferent ca serviciul este oferit de Blue Air sau de British Airways. In legislatia Europeana nu exista derogari de la legi pentru companiile Low Cost. Cum se face ca Ryanair e mai ieftin decat Blue Air, dar nu am auzit niciodata de intamplari precum cele de la Blue Air. Romanul grandoman considera ca solutia este un serviciu mai scump si accepta ca un serviciu sa fie de nimic doar pentru ca e ieftin... Ai dreptate, asa e romanul!
Deletecomportamentul personalului din aeroport nu tine de Blue Air...cat despre nume, eu am un nume complicat toata viata mea mi l-a pocit toata lumea, nu ma enervez :)
ReplyDeleteMultumesc mult pentru comentariu. Atata vreme cat angajatul poarta ecusonul Blue Air, presupun ca are vreo legatura cu acea companie. Iar problema nu era pocirea numelui in sine ci atitudinea flegmatica de care a dat dovada acea scursura a societatii.
Deleteblueair le urez faliment:)
ReplyDeleteEu le urez sa revina la limitele decentei si sa ofere servicii demne de o companie care se vrea internationala, dar da dovada destandarde de cocina de porci.
DeleteCea mai nenorocita companie care eu am calatorit vreodata.
ReplyDeleteDeabia astept sa aflu udne sa fac reclamatie.as pierde ore intregi sa va scriu aici ce s-a intimplat dar///////// e imposibil cum acesti angajati decacat se comporta cu pasagerii....mie silaaaa de ei.
Silviu, multumesc de comentariu. Aici poti sa citesti ce drepturi ai si ai toate instrumentele necesare pentru a-i trage la raspundere pe cei vizati: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm
DeleteAzi am intrat si eu in randul oamenilor pagubiti si jecmaniti de Blue Air. Din pacate nici o mie de plangeri la ANPC nu o sa imi returneze banii asa ca m-am resemnat.
DeletePe scurt, m-au pus sa verific dimensiunea valizei (cea cu care eu calatorisem in nenumarate randuri cu aceeasi compajnie Blue Air si pe care o verificasem si era dimensiunea corecta si nu am avut nicio prblema in acest sens)si m-au pus sa platesc infima suma de 55 euro!!!
Stimate anonim, multumesc de comentariu. Imi pare rau sa aud noi si noi vesti de la oameni pagubiti; e un semn ca Blue Air nu vrea sub nici o forma sa faca vreun pas spre normalitate, spre limitele bunului simt sau catre niste caracteristici demne de o companie care zboara international. Dupa cum spuneam mai sus, aveti acolo un link catre cei care sunt in masura sa va asiste la rezolvarea acestor probleme. De regula va indemn sa apelati la autoritatea din tara straina unde aveati zborul, deoarece ANPC-ul a demonstrat in repetate randuri ca sunt doar niste slugarnici ai celor cu bani. Comisia Europeana totodata are o sectiune pentru drepturile pasagerilor unde puteti sa le aduceti la cunostinta de incapacitatea si lipsa de reactie a autoritatilor romane. Multa bafta!
DeleteTEREZA 20.02.2013 Ma alatur comentariilor negative la adresa Blueair.Sotului meu ia fost refuzata imbarcarea pt cursa Sibiu- Stuttgart de catre AROGANTA operatoare Blueair Alina Marin deoarece sotul a ridicat tonul la colega acesteia refuzind sa platesca taxa de 55euro pt.bagajul de mina care a incaput f.greu in SIZER(cadrul metalic)acelasi bagaj care a incaput f.usor in sizerul de la Stuttgart.Sotul a platit un alt bilet de intoarcere la AUSTRIANAIR.Concluzia:SIZERUL de la Sibiu este MANIPULAT!RUSINE
ReplyDeleteBuna ziua! Imi pare rau ca de fiecare data primesc comentarii de astea, deoarece e semn ca Blue air nu face nimic pentru a-si imbunatati serviciile. Ar trebui sa faceti o plangere la OPC si la Autoritatea Aeroportuara din Sibiu pentru a verifica daca masurile acelui sizer sunt precum cele mentionate de Blue Air. Pe langa asta trebuie sa cereti si daune pentru refuzarea imbarcarii si sa apelati tot la ramura OPC care se ocupa cu aviatia. Formular gasiti aici: http://opc.ro/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=53&Itemid=86
DeleteMulta bafta!
am patit-o si eu u blueair,sunt dzgustata e aceasta companie zbor de mult timp cu ei si acum mi-a venit si mie timpul sa fiu furata de ei,alege-ti alta companie de ,pe ruta sibiu-stuttgart este furt pe fata la bagajul de mana,am fost nevoita sa platesc 55euro desi bagajul de mana se incadra la regulile lor,angajate blueair din aeroportul din sibiu sunt sub orice critica...
ReplyDeleteSunt total de acord cu lipsa educatiei la angajatele Blue Air pentru ca am simtit pe propria piele ce inseamna sa ai de a face cu o nesimtita si celor de la Blue Air sa nu le pese. Asa angajator, asa angajati... Dupa cum spuneam doamnei Tereza mai sus, puteti sa faceti plangere la autoritatea aeroportuara din Sibiu, si la OPC. Avand in vedere ca e vorba de inselatorie, cred ca si la politie puteti sa intrebati de optiuni. Nesimtirea celor de la Blue air nu are limite, iar nepasarea multora dintre clientii patiti ii incurajeaza sa-si continue practicile. Multa bafta va doresc!
Delete