Sunday, December 20, 2009

Prietenie sau materialism?

E 6 dimineata in Irlanda, am venit si eu de la lucru, dupa mai bine de 14 ore de munca. Cum lucrez si intr-un club, in seara asta mi-am adus aminte cum era acasa, in Romania, unde trebuia sa te feresti din calea "smecherilor", mai ales cand incepeau manelele si mojicii se simteau zei.In Irlanda, m-a socat faptul ca in momentul in care il calci pe vreunul in club, persoana respectiva spune direct "Sorry" (scuze), inainte sa apuci tu sa reactionezi. In Romania, daca l-ai calcat pe unul in discoteca, la fel se intampla: nu apuci sa reactionezi, ca te trezesti cu un dos de pumn in mancatoare din partea oamenilor cu mintea odihnita...
Azi, ca si in alte zile, am gasit un telefon mobil.E intr-o husa de piele, dar nici nu m-am sinchisit inca sa ma uit la el.Am mai gasit altadata un Nokia de ala cu touch-screen, ca nu ma pricep la numere, si tot un Nokia 5100, parca, X-press music. De fiecare data telefoanele au fost returnate proprietarilor, pentru ca am credinta in zicala: ce-i al tau, e pus deoparte. Daca oamenii suna sa-si recupereze telefoanele, le returnez fara ezitare, chiar daca sunt ultima generatie, cum era si Nokia ala cu touch-screen. Probabil ca maine o sa inceapa sa zdrangane si asta ce l-am gasit, cu proprietarul in cautari disperate. Tot asa o sa-l dau inapoi ca si celelalte... Eu am un ciob de telefon, dar mi-e greu sa ma hotarasc de care vreau...Oricum, o sa fie un telefon cumparat din banii mei, nu telefon gasit si inchis pe loc sa nu pot sa fiu contactat!

De ce am tot batut campii atata?!Pentru ca auzisem ca un tip pe care eu il consideram unul din cei mai buni prieteni, dar nu ii voi da numele(ca sa nu se supere Ervin), a spus despre mine ca sunt materialist.Asta inseamna, din punctul meu de vedere(si al DEX-ului), ca bunastarea personala e pe prima treapta pentru mine. Ei bine, concluziile le trage fiecare... Supararea mea nu e acea afirmatie referitoare la caracterul meu, ci intoarcerea in locul unde "ai scuipat" candva.
Nu o sa inteleg niciodata persoanele care sunt prieteni buni cu cineva pentru o perioada de timp, dupa care relatie se raceste si persoana respectiva incepe sa manjeasca cu cacat "prietenul" dinainte, iar dupa o perioada de timp, cand prietenul se intoarce, incepi sa-l pupi in cur, chiar daca inainte spuneai despre el ca este un frustrat, incuiat sau pur si simplu anti-social. Nu inteleg nici cum tu, ca persoana care te lauzi ca esti cu caracter, nu vorbesti o perioada cu cineva, pentru vreun motiv sau altul, iar dupa o perioada incepi sa-l lingi in cur, ca sa fie o actiune reciproca. Sau, mai exista varianta cand eviti sa iesi cu prietenii sau cu gasca in oras pentru ca nu "iti place sa iesi cu satra" si pentru ca "ala arata ca un taran cu rucsacul in spate", iar peste cateva luni esti de nedespartit de persoana respectiva.

Nu ma astept sa inteleaga nimeni nimic din asta, sau sa se stie ca aici e vorba de Dorel, Ervin, Andrei, Angela sau orice alte persoane imaginare sau ne... Ideea e ca daca ai coloana vertebrala, atunci iti infrunti temerile, minciunile, frustrarile si mai ales durerile, pentru a putea tine capul ridicat!

Daca nu esti in stare de asa ceva, atunci spui despre cel de langa tine ca e un profitor, un materialist si un avar si procedezi ca atare. Insa daca ai langa tine un prieten care ti-a fost aproape la mult prea multe "intamplari", atunci ai grija de el, sa nu se stie cand mai dai peste asa ceva!

Nota: Numele si persoanele mentionare aici sunt pur fictive....sau nu!

No comments:

Post a Comment