Friday, December 25, 2009

Cealalta Romanie

Am tot scris in posturile mele despre Romania, cat e de jegoasa, ce oameni de nimic avem pe acolo si ce oameni de nimic sunt pe afara si ne fac de rusine pe aia care muncim cinstit.
Putini stiu insa ca mai exista o Romanie, o Romanie departe de jegul manelelor si al afaceristilor profitori, o Romanie simpla si naturala de care nu oricine se poate bucura. Pentru a vedea Romania de care vorbesc eu, trebuie sa iti placa natura; de fapt ce prostie vorbesc? Trebuie sa iubesti natura, sa poti si sa stii sa te bucuri de ea asa cum este, sa profiti de momentele pe care le ai libere de la munca, de la scoli sau alte activitati care ne tin ocupati.

Acum, cu ocazia sarbatorilor m-am gandit mult la acea Romanie de care mi-e foarte dor si abia astept sa ma intorc acasa in Ianuarie pentru a savura din nou acel univers paralel care ne inconjoara, dar putini stiu sa-l aprecieze. Acolo de unde vin eu, din Maramures, perioada sarbatorilor de orice fel( Craciun sau Paste) este una cu adevarat speciala si atmosfera care invaluie acele meleaguri este una aparte. Daca mai tin cont ca e iarna cu adevarat pe acolo, dorul incepe sa ma apese si mai tare, simt ca mi se usca gatul si parca simt un nod... E de poveste in aceasta perioada ACASA, iar pentru cei care nu stiu despre ce vorbesc, pot urmari o mica mostra chiar in acest filmulet.

Mi-e dor de zapada, mi-e dor sa ma duc pe dealuri, sa ma tavalesc cu sania, vinilinul sau chiar si cu capacul de la WC (ca asa aluneca pe zapada...). Mi-e dor sa simt mirosul de lemn ars de la soba din casa, sa aud colindatorii prin curtea blocului sau pe scara, sa merg pe Solovan si sa prajesc o slanina in zapada si sa ma las in grija copilului din mine. Cand ajung in natura, imi place sa fiu un copil, sa revin la "apucaturile" de acum 10 ani. Acum 2 ani am fost cu sora-mea, cumnatu-meu (un prieten cu care am crescut la bloc) si frate-meu cu o tipa, la Cabana Mogosa. Aveti aici o poza cu noi trei, fratii :P



Dupa ce ne-am instalat, in prima seara am mers doar eu si cumnatu-meu pe partie sa ne dam cu sacii de plastic. Cum partia nu e luminata, ne-am ghidat doar cu lumina stelei si a lunii. A fost superb. Daca ma vedea cineva, nu cred ca-mi dadea mai mult de 15 ani, dar a fost asa de bine si frumos :D Recomand oricui are posibilitatea, sa iasa putin in natura, cat mai departe de betoanele si asfaltul din orase, pentru o relaxare adevarata. Se merita...

Daca tot am zis de datini si de sarbatori, imi cer mii de scuze tuturor prietenilor si cititorilor, pentru ca nu am apucat sa scriu nimic pe blog zilele astea, dar am lucrat 19 ore / zi si nu puteam sa ma ocup de blog. Totusi, va doresc dragilor Sarbatori Fericite si tot binele din lume alaturi de cele mai dragi persoane. Sa fiti sanatosi si sa aveti numai impliniri in noul an. Sa incercam cu totii sa fim mai buni, intr-un fel sau altul si sa tinem cont de cei de langa noi.

Voi mai scrie si alte articole despre cealalta fata a Romaniei, tocmai pentru a intelege lupta interioara pe care o am...o lupta intre cele doua tari care formeaza un singur stat.

Sarbatori fericite!

1 comment:

  1. Exista o alta Romanie, cea pe care ti-o faci in jurul tau ... e o Romanie calda si plina de lucrurile care iti plac mai mult.

    Cat despre zapada, sper sa prinzi anul acesta, pentru ca cel putin deocamdata nu prea este ... nici macar la Sighet :(

    --Ovidiu

    ReplyDelete