Saturday, April 3, 2010

Cristos a inviat!


Dragilor, cu ocazia sarbatorilor Pascale, va doresc tuturor tot binele din lume si sa aveti parte de liniste si odihna in aceste zile libere de care dispunem toti.
Imi aduc aminte de vremruile cand eram in Romania si mergeam acasa de Paste; in Dimineata de Duminica ne trezea tata la ora 9 dimineata sa mergem toti la masa. Era un "mic dejun" standard: sunca afumata, carnati, miel umplut, oua rosii, hrean cu smantana, usturoi verde, rulada de carne si pasca. Era o masa in familie, de la care nu am lipsit niciodata cat am stat in tara. N-as lipsi nici azi, daca as putea, dar e prea departe si prea scurta perioada in care trebuie sa calatoresti aproape 2 zile dus-intors. Dar ma gandesc la acele dimineti in fiecare Duminica de Paste, ma gandesc la masa aia plina si la noi, toti din familie stand in jurul ei.In ultima vreme am fost deja mai multi de o gramada la masa, ca s-au tot adunat pe langa noi cate un sot, o sotie, dar tot reuseam sa incapem la masa. Sper ca anul care vine sa ciocnesc un ou tot in Sighet, la masa cu toata familia... Desi departe de casa, m-am straduit impreuna cu Carmen sa ne creem atmosfera de sarbatoare traditionala, cu pasca, miel umplut, sunca afumata si nelipsitele oua rosii.

Si ca tot veni vorba de departare si traditie, vroiam sa va spun de un ziar romanesc de aici din Irlanda, intitulat Actualitatea Irl. E un ziar simplu, de vreo 4 pagini si-mi aduce aminte de "Liceeni Verzi", revista liceului la care am invatat si eu. Avand in vedere ca ziarul isi serbeaza deja al 4-lea numar si tocmai in perioada Pastelui, s-au gandit ei sa il serbeze pe data de 4 Aprilie in centrul Dublinului, fix langa simbolul acestui oras(o sulita/teapa) cu produse traditionale romanesti: mici, sarmale, vin, palinca si bineinteles manele. Pentru cei care nu cred, am atasat si anuntul din ziar. Imi si imaginez pe acolo toata dunatura de tiganci care cersesc prin centrul orasului, dansand intr-o veselie, confirmand (daca era nevoie) "imaginea" romanilor de pretutindeni. Din pacate, nu doar tiganii savureaza aceasta muzica si nu doar tiganii se bucura de asa ceva, lucru care ma face sa gandesc ca poate nu e chiar asa de eronata imaginea pe care "strainii" o au despre noi.

Inchizand aceasta paranteza, va doresc tuturor un Paste fericit si va astept in curand cu povestiri interesante din trecutul meu aglomerat. Tare m-ar bucura sa va exprimati parerile si opiniile referitor la cele scrise pe acest blog. Sa auzim de bine!

No comments:

Post a Comment