Thursday, December 29, 2011

Lindau am Bodensee

Lindau am Bodensee - O destinatie de vacanta atat iarna cat si vara
O insula mirifica in mijlocul continetului
De multa vreme am zis ca voi incepe sa scriu sfaturi si ponturi pentru diferitele locuri pe care le-am vizitat prin lume. Multe le-am vizitat singur, si mai multe le-am vizitat cu Carmen si multe altele le voi vizita si cu David, baietelul nostru care creste vazand cu ochii si sunt tare mandru de el.

Revenind la subiectul postarii, voi incepe azi sa va spun despre un loc superb in care am ajuns acum un an, chiar in data de 25 Decembrie, in Germania. E vorba de orasul Lindau, aflat pe malul lacului Constance sau Bodensee cum se spune in Germania, lac care constituie granita naturala intre Germania, Austria si Elvetia. Dar sa va spun de la inceput cum se ajunge cel mai usor acolo.
Avand in vedere ca din Dublin exista o companie low cost care zboara in Bavaria la Memmingen (despre care o sa va spun alta data), e foarte usor de ajuns de acolo in toate colturile landului care este destul de intins. De la aeroport se ajunge usor la gara, de unde puteti si singuri sa va imprimati legaturile cu trenul pana la destinatia dorita. Trenurile circula la timp si ce e foarte important - mai rapid decat trenurile din Romania. Biletele au o structura foarte avantajoasa, mai ales daca sunteti mai multe persoane. Deutche Bahn (caile ferate germane) ofera bilete valabile in toata regiune Bavaria care se intinde in toata zona de sud-est a Germania si biletele sunt valabile inclusiv pana in Salzburg in Austria, pe toate trenurile regionale. Asadar o persoana ar plati pentru un bilet de 1 zi in regiunea Bavaria 21 de Euro daca il cumpara online sau de la automatul de bilete sau 23 de Euro daca il cumpara de la casa de bilete. Biletul este valabil de la ora 09:00 pana la ora 03:00 in noaptea urmatoare, de Luni pana Sambata sau de la ora 00:00 la ora 03:00 in noaptea urmatoare Duminica si sarbatorile legale. Aceleasi tarife se aplica si pentru biletele regionale de noapte, care sunt valabile de la ora 18:00 pana la 06:00 dimineata de Luni pana Joi, sau de la 18:00 pana la 07:00 dimineata de Vineri pana Duminica si sarbatori legale. Avantajul este la biletul regional de grup unde pretul este de 29 de euro daca biletul se cumpara online sau de la automatul de bilete si 31 de euro daca se cumpara de la casa de bilete. Biletul este valabil pentru maxim 5 persoane ceea ce il face extrem de avantajos, tinand cont ca se pot parcurge sute de kilometri cu acel bilet. Important de retinut ca acest bilet regional este valabil atat pe trenurile regionale cat si la retelele de trenuri din jurul oraselor si metrouri (S-Bahn si U-Bahn), dar si la autobuze si tramvaie. Asadar este cea mai inteleapta alegere daca ajungeti in Memmingen de dimineata si mergeti in Munchen pentru a vizita orasul.
Daca procurati online biletul, il puteti folosi pentru a ajunge de la aeroportul din Memmingen la gara din Memmingen. Eu de fiecare data cand am fost, am mers pe jos pana la gara, deoarece distanta nu e foarte mare si peisajul si oraselul ofera privelisti unice. De la gara din Memmingen pana in Lindau trenul face cam 1 h si 30 de minute, insa aveti parte de un peisaj ca-n povesti, mai ales pe timp de iarna. Lindau este un oras amplasat partial pe o insulita a lacului Constance. Pe acea insulita se afla centru vechi al orasului, locul cel mai indicat pentru a va caza. Sunt foarte multe site-uri de profil care va pot ajuta sa va decideti referitor la cazare, insa eu am folosit o metoda mai putin uzuala si anume am luat la rand toate semnele de cazare pe care le-am vazut cu Google Maps si i-am contactat pentru o oferta. Am gasit un apartament in regim hotelier unde ne-am simtit minunat si comfortabil. De cum am ajuns cu trenul pe insula, am fost miscati de privelisti si culori, mai ales ca soarele apunea deja peste Alpii Elvetieni si lacul parea impartit in doua de o dunga de foc. Am mers si ne-am cazat, dupa care am mers la un magazin Lidl sa cumparam cate ceva. La intoarcere m-am plimbat cu Carmen pe stradutele insulitei si ne-am lasat cuprinsi de atmosfera de povesti creata de zapada, ornamente de Craciun, casele tipice vopsite in diferite modele, cladiri medievale si o liniste incredibila. Asa ca indiferent de interesele pe care le aveti, fie ea natura, istorie, cumparaturi sau pur si simplu vreti sa va relaxati, Lindau este orasul perfect. E foarte important de stiut ca preturile in Germania sunt mult mai mici decat in Irlanda si chiar mai mici decat in Romania, deci daca veti alege varianta "self-catering" nu veti regreta. Lindau este un oras perfect daca doriti sa vizitati si imprejurimile deoarece se ajunge foarte usor in Austria cu trenul, biletul regional fiind valabil pana in primul oras, sau daca doriti sa vizitati si Liechtenstein, atunci puteti sa luati un bilet EuRegio care la fel e valabil si pentru tren si pentru autobuz iar preturile incep de la 16,50 Euro. Vara sunt disponibile croaziere pe lacul Constance si diferite activitati in aer liber prin imprejurimile orasului.
Una peste alta, Lindau mi-a ramas intiparit in minte drept un oras relaxant, linistit, superb din punct de vedere arhitectural si foarte bine amplasat pentru a vizita si alte locuri cel putin la fel de interesante. Sper ca aceste informatii va vor folosi la ceva pe viitor si va astept sa reveniti in curand. Sarbatori fericite!
Imagini parca din povesti - Lindau am Bodensee

S-ar putea sa va intereseze: Romanticul oras Fussen

No comments:

Post a Comment