Tuesday, September 15, 2009

Civilizatia fireasca

Despre Irlanda sunt multe de spus si foarte multe de scris.Este exemplara civilizatia si politetea pe care o au irlandezii.Duminica trecuta,mergeam cu prietena mea Carmen la cumparaturi in Dublin cu autobuzul,ca de obicei.La un moment dat trebuia sa schimbam autobuzele si ne-am dat jos intr-o statie sa asteptam alta cursa.Dupa cateva minute mi-am dat seama ca mi-am uitat portmoneul in celalalt autobuz.Aveam in el buletinul,biletele de calatorie,carduri si peste 200 de Euro.Pe moment,am intepenit,nestiind ce sa fac.Nu aveam nici un cent in buzunare si eram la 10 km de casa.Deja ne vedeam cu prietena mergand pe jos catre casa.Problema cea mai mare nu erau banii din portmoneu,ci actele ce le aveam acolo.Fara acele acte eram pierdut,mai ales ca pe 17 am planificata o iesire din tara,iar pasaportul mi-e expirat.Am asteptat primul autobuz si am vorbit cu soferul si i-am spus ce am patit.Mi-a dat un numar de telefon de la autobaza.Desi era Duminica,am sunat si mi-a raspuns destul de repede un domn care mi-a facut legatura la dispecerat.Le-am spus pe ce linie am pierdut portmoneul si m-a rugat sa astept.In cateva secunde a intrebat prin statie toti soferii de autobuz de pe raza Dublinului,iar raspunsul(spre surprinderea mea) a venit aproape instant de la soferul autobuzului cu pricina.Am fost rugat sa astept in statie intoarcerea aceluiasi autobuz.Deja ne macinau emotiile si pe mine si pe prietena mea din cauza buletinului din portmoneu.Dupa aproape 45 de minute,a aparut si autobuzul cu portmoneul meu.L-am primit inapoi de la sofer,care a ras de mine.M-am dat jos din autobuz si am deschis sa verific daca cel care a gasit portmoneul si-a pastrat ceva pentru el.Mare mi-a fost surprinderea sa vad ca nu lipsea absolut nimic din portmoneu.A fost momentul in care am decis ca voi deschide acest blog,pentru ca lumea trebuie sa stie ce inseamna civilizatia adevarata si comiterea unei fapte bune.Sunt curios in cate cazuri asemanatoare,in Romania,s-ar fi intamplat acelasi lucru.Nici acum nu-mi vine inca sa cred ca am pierdut atatia bani si acte pe care le-am recuperat intacte.Un alt exemplu de civilizatie si responsabilitate data de un popor catalogat drept betivan si habauc.Se pare ca in unele tari din Europa,betivii sunt mai de treaba decat cei mai treji oameni de la noi,din Romania...

No comments:

Post a Comment