Wednesday, September 23, 2009

De ce minunata?

Probabil multi vor pune la indoiala ceea ce voi scrie,insa cei care au fost aici vor regasi in suflet multe din bucuriile ascunse care le-au trait pe aceste meleaguri.

Am venit in Irlanda anul trecut,prin Octombrie.Are o vreme de "facut copii" cam tot timpul,ceea ce e un mare minus.Insa pe langa vreme,aici gasesti o civilizatie cum rar ti-a fost dat sa vezi.Cand am fost prima oara in Ungaria am fost uimit.A urmat Italia si la scurt timp Spania.Peste tot,vedeam oameni civilizati.Oricum,pana si ungurii sunt cu mult peste Romania,la orice capitol si nu are rost sa ma "intind" cu ascest aspect.Insa,dupa ce am ajuns in Irlanda,mi-am schimbat parerea despre Italia sau Spania.Drumurile in Irlanda sunt "ca-n palma",chiar daca sunt drumuri regionale.Si am vazut asta in excursiile efectuate pe aici.O curatenie cum rar vezi,chiar daca aceasta curatenie a fost impusa prin lege: aici,daca iti arunci guma de mestecat pe jos,te alegi cu 150 de euro amenda,in vreme ce o hartie,sau punga aruncata la voia intamplarii,te poate usura de pana la 3000 de euro sau puscarie de la 3 la 6 luni.Probabil si ei erau jegosi,ca si romanii,insa prin lege au fost civilizati.Si tine bine la ei.Bunul simt este ceva ce n-am intalnit nicaieri altundeva.Toata tara parca este o mare familie.Cand urci in autobuz,soferul te saluta si face la fel cu fiecare persoana.La fel se intampla si la coborare.Daca treci pe langa vreun politist pe strada si te uiti la el,politistul te saluta si te intreaba ce mai faci,de parca esti vecinul lui.Daca din greseala,in aglomeratie ai calcat vreun irlandez,el isi va cere scuze inainte sa apuci tu sa reactionezi.Exemplele ar putea sa continue mult si bine,insa vor mai exista si alte postari din care va reiesi natura irlandezilor. Oricum, recomand oricui sa viziteze Irlanda, pentru ca e o tara care are multe de oferit cu oameni foarte primitori.Sa nu fiti surprinsi insa de faptul ca pentru ei,tigan = roman.E poate cea mai dureroasa asociere pe care o am de suportat aici...Explicatiile nu-si au locul.O zi buna...

7 comments:

  1. Citind cele scrise in sectiunea "Minunata Irlanda" nu pot sa ma abtin sa nu iti pun intrebarea,de ce descrii doar aspectele pozitive? Prin asta induci in eroare oamenii care nu stiu nimica despre Irlanda.Daca locuiesti acolo,asa cum zici,ar trebui sa stii despre ce vorbesc.Minunata Irlanda,e departe de a fii minunata,iar civilizatia o defineste fiecare cum vrea,generatia "track suit",mizeria de pe strazi,femei "orbite" de bautura(un lucru forte normal acolo)si faptul ca toata lumea se barfeste pe la spate nu prea da dovada de civilizatia descrisa de tine.Eu as compara tara mai degraba cu Romania,nici decum cu Spania sau Italia

    ReplyDelete
  2. Nu am spus nicaieri ca e o tara perfecta sau oameni model!Lucrez intr-un bar si vad in fiecare seara femei care beau alcool mai mult decat beau eu apa, dar si asa sunt respectuoase si politicoase! Aici oamenii se imbata cam rar si cam tare, insa nu sunt scandalagii ca si cocalarii de pe la noi.Mizerie chiar nu e, dupa cum am scris si mai sus.E drept ca n-au pic de gust in materie de moda, pentru ca ei nu dau doi bani pe cum arata si asta se reflecta in garderoba lor.Culmea, ca prietena mea care a locuit 3 ani in Spania a zis ca spaniolii mai au pana sa-i ajunga pe irlandezi. Bafta!

    ReplyDelete
  3. Tara perfecta nu exista,daca ar exista,Irlanda ar fii departe de acest titlu.Ma simt obligat sa te contrazic despre mizeria "inexistenta".Ziare,pungi,sticle de suc,pahare sparte,etc.Se curata noaptea,asta e alta treaba,dar mizerie este...chiar mai multa decat in Romania!Itzi pot demonstra prin poze,chiar din centrul capitalei.Despre cocalari...ai auzit expresia "knackers".Ei ce sunt?Ca nu se imbraca cu D&G si Versace contrafacut?!.Sunt si ei cocalari,in felul lor,iar de copii care umbla in grup si se leaga de oameni,fara motiv...nici macar o palma nu le potzi da,ca te ia Garda.Despre betivele de acolo,o singura intrebare:Tzi-ai dori o sotie dintre ele,sa o culegi in fiecare saptamana din fata barului,inconstienta de beata?
    Iar despre faptul ca spaniolii mai au pana ii ajung pe irlandezi,poate la bautura...eu zic sa citim putina istorie.Acolo potzi avea un trai decent,chiar si lucrand putzin,in schimb,ca si oameni,sunt codasi la f. mult!Se poate ca nu vrei tu sa observi asta,dar itzi vei da seama pe parcurs.
    Stima!

    ReplyDelete
  4. Si in Romania is locuri fara mizerie, la fel cum si in Irlanda sunt locuri mizerabile, insa ponderea este exact invers. Nu am judecat caracterul de alcolisti ai irlandezilor ci pur si simplu respectul si politetea pe care o au. Sunt lucruri care s-ar putea dezbate mult, insa eu mi-am exprimat doar parerea. Sunt perfect de acord ca persoana de langa mine sa aiba o parere diferita, dar asta nu inseamna ca parerea mea e eronata! Numai bine!

    ReplyDelete
  5. De acord cu cei care te-au contrazis anterior - e mizerie destula peste tot. Chiar si unde locuiesc eu, in Dun Laoghaire. Cioburi, cutii de bere, gunoaie, fecale de ciini neadunate, ca la noi. Betivii urineaza pe unde ii apuca. In privinta imbatatului "rar", din nou, e cit se poate de fals. Dimpotriva.

    ReplyDelete
  6. Anonymous and Tia. if your not happy in Ireland, you know where the door is:)

    ReplyDelete
  7. @Tia - la vremea cand am scris articolul locuiam in Bray. De aproape un an m-am mutat in Dublin. Pot sa spun ca am ajuns la o concluzie de cand m-am mutat in capitala - Dublin nu e Irlanda! Am fost in alte parti ale insulei si am vazut tot ce am scris eu in postare, dar la fel de bine am vazut in Dublin ce ati scris voi. Desi Bray e la doar 20 de km de Dublin, este o diferenta foarte mare atat intre orase cat si intre locuitori. Insa nu poti sa cataloghezi o tara dupa capitala ei. Intr-adevar dublinul e un oras destul de jegos, cu persoane lipsite de carcater intr-o concentrare mai mare decat restul insulei, insa Dublinul e total diferit de restul Irlandei. Am fost in Cork, Limerick, Galway si alte localitati mai marunte si credeti-ma ca tot ce am scris mai sus mi-a fost confirmat de fiecare data. Daca sunteti/ajungeti in Irlanda, mergeti putin si vizitati si restul insulei si va astept cu pareri dupa aceea. Multumesc pentru comentarii!

    ReplyDelete